728 x 90

روزنامه الریاض عربستان:‌ مریم رجوی در پارلمان اروپا: مردم، رژیم آخوندی را سرنگون می‌کنند

سخنرانی مریم رجوی در پارلمان اروپا
سخنرانی مریم رجوی در پارلمان اروپا
روزنامه الریاض عربستان درباره شرکت خانم مریم رجوی در پارلمان اروپا نوشت:‌ مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، روز چهارشنبه 6دسامبر در جلسه پارلمان اروپا در بروکسل گفت: اقدامات اعتراضی در ایران جریان دارد و رویارویی مردم ایران با رژیم ملاها روز به روز افزایش می‌یابد.

مریم رجوی مشکلات تهران را در پهنه‌های مختلف از جمله وضعیت مالی آن برشمرد و گفت رژیم منابع استراتژیک خود را برای بقاء از بین برده است و به سرکوب و اعدام بیشتر و هم‌چنین اعمال نفوذ خود در خارج از کشور متوسل شده است. این جلسه به‌مناسبت روز 10دسامبر روز جهانی حقوق‌بشر برگزار شد.

مریم رجوی توسط اعضای ارشد پارلمان اروپا از گروه‌های مختلف سیاسی دعوت شده بود. گروههایی که اتحادیه اروپا، به‌ویژه نماینده عالی، فدریکا موگرینی را فراخوانده‌اند تا برای اولین بار موضوع حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران را در دستور کار قرار دهد. آنها از او و از دولتهای اروپایی خواستند که روابط با رژیم ایران را به تعلیق اعدامها و پیشرفتهای مشخص در زمینه حقوق‌بشر مشروط کنند.

ژرار دپره، رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که ریاست این جلسه را برعهده داشت خاطرنشان نمود: طبق گزارش عفو بین‌الملل بیش از 55درصد اعدامها در جهان در ایران انجام شده است هم‌چنین بیش از 3000اعدام در دوره اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی که در سال 2013 آغاز شد، انجام گرفته است. و روحانی نه تنها هیچ اقدامی برای توقف این اعدامها به‌عمل نیاورده بلکه از آنها به‌عنوان «قانون الهی» دفاع کرده است..

بر اساس گزارش دپره. تقریباً 38سال است که نقض حقوق‌بشر در ایران مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. و یکی از برجسته‌ترین موارد نقض حقوق‌بشر، کشتار بیش از 30هزار زندانی سیاسی در تابستان سال 1988است که اکثراً از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بوده‌اند. شایان یادآوریست که همه مقامهای بلندپایه رژیم در این جنایت ضدبشری شرکت داشته و بسیاری از آنها هم‌چنان به دفاع از آن ادامه می‌دهند. ریچارد شارنسکی، معاون رئیس پارلمان اروپا، حمایت خود را از مقاومت ایران ابراز کرد و گفت: "تا زمانی که اعدام در ایران ادامه یابد و تا زمانی که آزادی بیان در ایران سرکوب شود و تا زمانی که اقلیتهای مذهبی از جمله مسیحیان و مسلمانان سنی در ایران سرکوب می‌شوند، ما نمی‌توانیم و نباید رابطه عادی با این رژیم داشته باشیم".

آنتیا مک انتایر، معاون ریاست حزب محافظه‌کار بریتانیا تأکید کرد که چهار سال پس از آن که اتحادیه اروپا و قدرتهای جهانی مذاکرات هسته‌یی ایران را آغاز کرده‌اند که همزمان با ورود حسن روحانی به‌عنوان یک رئیس‌جمهور به‌اصطلاح میانه‌رو به صحنه می‌باشد، وخامت دائمی حقوق‌بشر و افزایش تکان‌دهنده تعداد اعدامها به چشم می‌خورد. خانم مک انتایر گفت، اپوزیسیون دموکراتیک ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، با وجود سرکوب در داخل ایران و به‌رغم وجود سیاست استمالت در اتحادیه اروپا، پیشرفت چشمگیری داشته است. او خاطرنشان ساخت که کمپین اجرای عدالت برای خانواده‌های قربانیان قتل‌عام سال 1988 مورد توجه گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در امور حقوق‌بشر در ایران قرار گرفته‌است به‌طوری‌که وی خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد این قتل‌عام شد. خانم رجوی تأکید کرد که تهران در وضعیت بسیار ضعیفی است و استمرار برنامه موشکهای بالستیک و دخالت در امور کشورهای دیگر منطقه ناشی از ضعف اوست. وی تأکید نمود که برنامه موشکهای بالستیک تهران برای دفاع از ایران نمی‌باشد. او گفت که این رژیم علیه مردم ایران است و برای ایجاد بحران در منطقه تلاش می‌کند.

خانم رجوی در ادامه گفت: این تهران است که به اتحادیه اروپا نیاز دارد و نه بالعکس. تا وقتی جامعه بین‌المللی در این توهم به‌سر می‌برد که با دادن امتیاز می‌تواند رژیم ایران را مهار کند، تنها به آخوندها کمک می‌کند که همان روش خود را ادامه دهند. راه‌حل واقعی و همه‌جانبه نشان‌دادن قاطعیت و نه امتیاز دادن می‌باشد.

به گفته پرزیدنت شورای ملی مقاومت، اتحادیه اروپا می‌تواند از طریق مسئول شناختن رژیم ایران در رابطه با جنایتهایش علیه مردم ایران و به‌ویژه قتل‌عام سال 1988، و هم‌چنین با مشروط ساختن روابط تجاری با رژیم به توقف اعدامها در ایران، نقشی مثبت در صلح و ثبات در خاورمیانه ایفا کند.

مریم رجوی گفت اتحادیه اروپا باید خواستار اخراج سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به آن از سوریه و سایر کشورهای منطقه و توقف فوری برنامه موشکهای بالستیک بشود و در صورت عدم برآورده ساختن این خواسته‌ها، بایستی تحریمهای شدیدی را علیه صادرات نفت رژیم و دسترسی آن به سیستم بانکی بین‌المللی اعمال کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03fd7c6b-6772-4a01-a208-ff10ff511df6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات