728 x 90

جزییات بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ مصر

کشته شدن بیش از ۳۰۰ تن در حمله به مسجدی در مصر
کشته شدن بیش از ۳۰۰ تن در حمله به مسجدی در مصر
دو روز بعد از قتل‌عام بزرگ تروریستی، نشست ائتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم در ریاض تشکیل شد. آنان بر مبارزه هرچه قاطع‌تر با تروریسم تأکید کردند.

حمله تروریستی در صحرای سینا بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ مصر است که چندین نگرانی امنیتی را منعکس می‌کند. این حمله بیانگر ادامه فعالیت داعش است که نام ولایت سینا را برخود گذاشته است. هم‌چنین نشان می‌دهد فعالیت القاعده با وجود افزایش حملات مقامات دولتی علیه تروریستها، ادامه داشته است.

تروریستها از مرز طولانی و صحرایی لیبی که کنترل بر آن مشکل است و هم‌چنین از به هم ریختگی امنیتی در داخل لیبی برای نفوذ به مصر استفاده می‌کنند. پیشتر نیز نفوذ از نوار غزه که در مجاورت سینا قرار دارد، قبلی مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

همزمان بسیاری نگران این هستند که داعش از مناطقی که در سوریه و عراق بیرون رانده شده‌اند به صحرای سینا سرازیر شوند. این نگرانی وجود دارد بنیادگرایانی که با رئیس‌جمهور مصر مخالف هستند به این تروریستها کمک کنند.

مصر در جنگ با تروریسم با تمامی این عناصر به‌طور همزمان مقابله می‌کند. حمایت این کشور از راه‌حل در لیبی و آشتی در فلسطین تا برخورد نظامی با گروه‌های مسلح در همکاری با قبایل از فعالیتهای همزمان مصر محسوب می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1225afe-7ad6-466d-89ee-b4574e1def8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات