728 x 90

بی نتیجه ماندن مذاکرات آنگلا مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان
مذاکرات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با احزاب رقیب برای تشکیل یک دولت ائتلافی بی‌نتیجه به پایان رسید.

بر اساس گزارشات رسانه‌های این کشور در روز یکشنبه 28آبان 96 حزب دموکراتیک آزادی از مذاکرات کنار کشید و حزب سبزها نیز احتمال برپایی دوباره انتخابات را مطرح کرده‌ است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در بامداد روز دوشنبه پس از اتمام بدون نتیجه مذاکرات گفت: ”احزاب طرف مذاکرات یک‌شنبه به تشکیل دولت ائتلافی نزدیک شده بودند که ناگهان در نیمه‌شب، حزب «مکراتیک آزاد» تصمیم گرفت از گفت‌ و گوها کنار بکشد“.

وی در حالی از ملاقات با رئیس‌جمهور در آینده نزدیک و گفتگو پیرامون رخدادهای اخیر سخن گفت که تأکید کرد ”هرکاری لازم باشد خواهم کرد تا در هفته‌های سخت پیش‌رو، این کشور از رهبری مناسبی برخوردار باشد“.

این در حالی است که بنا‌ به گفته آگاهان سیاسی از جمله مسائل مهمی که در جریان گفت‌ و گوها برای تشکیل دولت ائتلافی، اختلافات عمده‌ای در مورد آن وجود داشت، استفاده از منابع انرژی فسیلی و یا مسأله مهاجران و پناهجویان بود.

سبزها خواستار پایان دادن به استفاده از زعال‌سنگ و موتورهای درون‌سوز تا سال ۲۰۳۰ بودند در صورتی که محافظه‌کاران تاریخی برای پایان دادن به این سوختها اعلام نکرده‌اند و دموکراتیک آزاد نیز نگرانی‌های خود را در مورد تاثیر سیاستهای سوختی، بر فضای کسب‌وکار و اقتصاد آلمان بیان کرده بود.
از سوی دیگر اتحادیه سوسیال‌مسیحی -شاخه اتحادیه دمکرات‌مسیحیِ مرکل در ایالت باواریا- خواستار پی‌گیری محدودیت‌های سالیانه در مورد شمار پناهجویان بود. در حالی‌که سبزها خواستار پی‌گیری سیاستهایی دیگر، از جمله اجازه عزیمت خانواده پناهجویان به آلمان، بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57fa6f7e-392f-4341-aee5-42cceaed5f5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات