728 x 90

آرژانتین جستجو برای یافتن زیردریایی با ۴۴خدمه را افزایش می‌دهد

مفقود شدن یک زیردریایی با 44خدمه در آبهای آتلانتیک جنوبی
مفقود شدن یک زیردریایی با 44خدمه در آبهای آتلانتیک جنوبی
یک زیردریایی آرژانتینی با 44خدمه، در آتلانتیک جنوبی دو روز بعد از قطع ارتباطش مفقود شده است.

خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر افزود: مفقود شدن این زیردریایی، نیروی دریایی آرژانتین را وادار به افزایش تلاشهای خود برای جستجو در شرایط سخت و توفانی کرد... ارنیک بالبی سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین گفت غروب جمعه عملیات اضطراری بعد از این‌که هیچگونه تماس حیاتی یا راداری با زیردریایی برقرار نشد، رسماً به‌صورت یک روش جستجو و نجات به روز شد... رئیس‌جمهور این کشور گفت دولت در تماس با خانواده‌های خدمه است. وی در توئیتر خود نوشت ”ما در نگرانی آنها که مال همه آرژانتینی‌هاست شریک هستیم .ما تصمیم داریم هر چه زودتر همه منابع ملی و بین‌المللی لازم را برای یافتن زیر دریایی“ بکار بگیریم.

زیردریایی سن خوآن آخرین بار پایگاه را به قصد گشت‌زنی در آب‌های جنوب اقیانوس اطلس ترک کرده و آخرین بار که تماسی با این زیردریایی برقرار شده موقعیت آن را در حدود ۴۰۰کیلومتری سواحل پاتاگونیا نشان می‌دهد.
سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین تأکید کرده در حال حاضر هیچ نشانی از وقوع یک سانحه برای این زیردریایی وجود ندارد و به نظر می‌رسد سن خوآن تنها در برقراری ارتباط دچار مشکل شده است.

این زیر دریایی که از نوع تی‌آر - ۱۷۰۰ساخت آلمان است، بنا بر گزارش نشریه آرژانتینی ناسیون، دچار مشکل در سیستم‌های اکترونیکی خود شده است.

زیردریایی گم شده شهر «اوشوایا» را به مقصد «مار دل پلاتا» ترک کرده بود که هر دو در سواحل جنوبی آرژانتین قرار دارند. ذخیره غذایی زیردریایی برای چندین روز کافی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cebc2ecf-30e2-4d48-a9a3-5b830328a031"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات