728 x 90

نهادهای حقوق‌بشری: افزایش شکنجه و کشتارهای جمعی در میانمار

کشتار مسلمانان روهینگیا
کشتار مسلمانان روهینگیا
موزه یادبود هولوکاست و سازمان فورتی رایترز مستقر در جنوب شرقی آسیا در گزارشی تکان‌دهنده از شکنجه و کشتار فزاینده در میانمار پرده برداشتند.

این گزارش که روز پنجشنبه 25آبان توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده حکایت از این دارد که نیروهای امنیتی میانمار گلوی مسلمانان روهینگیا را بریده و قربانیان را زنده زنده آتش زده‌اند.

این گزارش که با عنوان ”آنها تلاش کردند همه ما را بکشند“ و بر اساس مصاحبه با 200نفر از بازماندگان و شاهدان و هم‌چنین امدادگران بین‌المللی تهیه شده آمده است: بین 9اکتبر و دسامبر سال گذشته و از 25اوت 2017 حملات گسترده و سیستماتیکی علیه شهروندان غیرنظامی روهینگیا صورت گرفته است. و نیروهای امنیتی میانمار و همکاران غیرنظامی آنها طی دو موج از حملات سیستماتیک مرتکب جنایت علیه بشریت و تصفیه قومی شده‌اند.

نیروهای امنیتی بر روی شهروندان غیرنظامی روهینگیا از آسمان و زمین آتش باز کردند. سربازان و همکاران غیرنظامی آنها به ضرب حملات چاقو آنان را کشته و گلوی مردان و زنان و کودکان روهینگیا را قطع می‌کردند.

شهروندان غیرنظامی روهینگیا زنده زنده سوزانده می‌شدند. سربازان به‌طور تکی و جمعی به زنان و دختران تعرض کرده و اقدام به دستگیری خودسرانه مردان و پسران می‌کردند.

خاطر نشان می‌شود محققان دو سازمان حقوق‌بشری فوق برای تهیه گزارش به استان راخین در میانمار و به بنگلادش که پناهندگان در آنجا هستند سفر کردند.

در این گزارش از شاهدان کشتار جمعی ماه اوت در سه روستا نقل‌قول شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07eeb12f-c3a6-4b75-9440-39aceb993612"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات