728 x 90

نیویورک تایمز: مردم ایران از ساختمان سازیهای با کیفیت بسیار پایین در مناطق زلزله‌زده خشمگین هستند

زلزله کرمانشاه
زلزله کرمانشاه
روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه 25آبان گزارش خبرنگارش را از اسلام‌آباد درباره وضعیت وخیم زلزله‌زدگان درج کرد و از جمله نوشت: بیمارستانی که با هزینه 15میلیون دلاری طی 8سال ساخته شده بود و توسط وزیر بهداری رژیم ایران افتتاح شده بود در عرض 30ثانیه مانند یک قوطی نوشابه در دستان یک بچه فروریخت در حالی‌که ساختمان بیمارستان اصلی که 40سال قبل ساخته شده بود در کنار آوار ساختمان جدید سرجایش ایستاده است.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: به گفته مقامها بیش از 40000اماکن غیرقابل سکونت شده‌اند که شامل بسیاری ساختمانها جدید ساخته شده توسط دولت: بیمارستانها، مدارس، مجموعه‌های آپارتمانی و حتی سنگرهای ارتش.
مشخص نیست در ساختمانهای سقوط کرده دولتی چه تعدادی کشته شده‌اند.
زلزله باعث شده است تا صحبتهای طولانی از طرف بسیاری از مردم ایران اثبات شود: فساد در داخل سازمانها دولتی باعث ساختمان سازیهای با کیفیت بسیار پایین شده که زیرساختهای بنیادی ایران را تضعیف کرده است.
یکی از نتایج این وضعیت افزایش شدید سوانح صنعتی در سالهای اخیر بوده است. دهها لوله‌های گاز منفجر شده و چندین پالایشگاه آتش گرفته‌اند.

نیویورک تایمز افزود: روحانی در دیدار از سرپل‌ذهاب در حالی که سرش را از داخل خودرو بیرون آورده و توسط مردم خشمگین احاطه شده بود در مورد بیمارستان جدیدالتأسیس آوار شده و باقی ماندن ساختمان قدیمی صحبت کرد.
تحلیلگران می‌گویند ریشه مشکلات فساد گسترده می‌باشد.
ساختمان بیمارستان فرو ریخته توسط وزارت مسکن ساخته شده بود.
در نشانه‌یی از انتقادات فزاینده نه تنها در رابطه با کیفیت ساختمان سازیها بلکه سرعت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان یک عضو مجلس از منطقه زلزله‌زده با عصبانیت در این رابطه با خبرگزاری ایلنا مصاحبه انجام داده است.

احمد صفری گفت معتقد است تعداد کشته‌ها دوبرابر آمار دولتی می‌باشد. او گفت به اعتقاد من تعداد کشته‌ها بیش از 1000نفر می‌باشد. او گفت فقط در یک خیابان سرپل‌ذهاب 70نفر کشته شده‌اند و بیش از 250نفر در آپارتمانهای مهر کشته شده‌اند.

احمد صفری هم‌چنین عدم تأمین اقلام امدادرسانی به قربانیان زلزله را مورد انتقاد قرار داد. او گفت فقط در 10درصد از روستاهای زلزله‌زده چادر توزیع شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7ce4799-2fde-43c2-8dc2-537ba59d79d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات