728 x 90

حزب‌الله لبنان ثبات را بر هم می‌زند

سجعان قزی وزیر کار سابق لبنان
سجعان قزی وزیر کار سابق لبنان
آمریکا می‌گوید شبه‌نظامیان حزب‌الله را به‌عنوان یک گروه تروریست می‌شناسد.

گویا فرانسه هم با ابتکار عملی به‌دنبال حل بحران لبنان است.

تلویزیون العربیه 22آبان 96:
سجعان قزی وزیر کار سابق لبنان گفت حزب‌الله به شبه دولتی در خاورمیانه تبدیل شده است.

گسترش حزب‌الله تنها در جنوب لبنان و مناطق بقاع نیست بلکه در سراسر خاورمیانه است.

برای حل مشکل سلاح حزب‌الله می‌بایست کشورهای عرب و جامعه جهانی به هم نزدیک شوند. ما می‌ترسیم با وجود مسلح بودن حزب‌الله ثبات هم نداشته باشیم.

العربیه: از عبدالسلام موسی هماهنگ‌کننده جریان المستقبل سؤال می‌کنیم آیا این امکان وجود دارد که سعد حریری در روزهای آینده به لبنان باز گردد؟ یا این‌که تا این لحظه وضعیت برای شما روشن نیست.

عبدالسلام موسی: چیزی که به سعد الحریری بر می‌گردد او استعفا داده. وضعیت امنیتی سعد الحریری بسیار حساس است. او اعلام کرد طرح ترور او وجود داشت در نتیجه نمی‌توان در مورد بازگشت وی صحبت کرد.

العربیه: صحبت از ابتکارعمل فرانسه می‌شود نظر شما در این رابطه چیست؟

عبدالسلام موسی: در ارتباط با ابتکارعمل فرانسه هم یک فضای منطقه‌یی و بین‌المللی نسبت به لبنان وجود دارد و در داخل لبنان نیز تلاش‌هایی می‌شود.

بنا‌ به مسئولیت ملی نیاز است که همه طرفها اقرار کنند که استعفای سعد الحریری از نخست‌وزیری به‌خاطر بحرانی ملی در لبنان بوده و مسئولیت آن در درجه اول به‌عهده حزب‌الله است که همیشه اصرار داشته دست رژیم ایران را در لبنان باز بگذارد. تمامی طرفهایی که به کارهای حزب‌الله پوشش می‌دهند و توافقات را زیر پا گذاشتند مسئولیت دارند و گفتن این‌که بحران وجود دارد هم کافی نیست چرا که می‌بایست عملی متناسب با این بحران انجام شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49253d6a-5381-43af-b266-5cd93a959df7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات