728 x 90

خشکسالی اصفهان هم‌چنان ادامه خواهد داشت

خشکسالی در انتظار بخشهای زیادی از میهن
خشکسالی در انتظار بخشهای زیادی از میهن
یک عامل حکومتی در هواشناسی اصفهان به کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که تاکنون بارش نداشتیم شاهد کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی در اصفهان هستیم و خشکسالی هم‌چنان ادامه دارد.

وی روز ۱۸آبان ۹۶ به خبرگزاری تسنیم متعلق به سپاه پاسداران گفت:‌ «از مهرماه تاکنون بارش باران در سطح استان اصفهان نداشتیم.
... به‌صورت مرتب شاهد کاهش ذخایر آب زیرزمینی هستیم و خشکسالی هم‌چنان ادامه دارد و این خشکسالی بدتر از گذشته می‌شود.
با توجه به این‌که از نظر هواشناسی بارشی نداشتیم عموماً میزان مصرفی هم از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود... امسال پاییز خوبی از نظر بارشی نداریم».

بیشتر بخوانید:‌
بحران آب در روستای تخته جان، امان مردم را بریده است
مردم تخته جان شهرستان در میان به‌خاطر قطعی طولانی‌مدت آب و عدم کفایت آن برای استفاده اعتراض دارند. به گزارش رسانه‌های حکومتی روز یکشنبه 19شهریور 96 بحران کم آبی در روستای «تخته جان» شهرستان در میان گلایه مردم این روستا را به‌خاطر قطعی طولانی‌مدت آب و کافی نبودن حجم ارسالی آن در برداشته است.
دهیار روستای تخته جان گفت: کم آبی امان مردم روستا را بریده است، آب ارسالی توسط تانکرهای آبرسانی نیاز آبی مردم را تأمین نمی‌کند.
گفتنی است که روستای تخته جان در میان با جمعیت 900نفری در فصل تابستان با بحران شدید آب مواجه است، افت فشار و کیفیت آب در این روستا به حدی است که برخی مردم در شبانه روز تنها 15دقیقه آب دارند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست رژیم: بحران آب، این کشور را سرنگون خواهد کرد
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست رژیم در تاریخ 14شهریور 96 گفت:
«بحران آب، این کشور را سرنگون خواهد کرد»
من ۸۰درصد نیرو و وقتم را صرف آب خواهم کرد چرا که می‌دانم با این روند آب این کشور را سرنگون می‌کند. اگر مصرف آب در کشور کم نشود این کشور نابود خواهد شد. اما وقتی که در سازمان محیط‌زیست بخش هوا و نیروی انسانی ۲۰برابر آب بودجه دارد یا بخش فنی دیگری توان و قدرتش دهها برابر مسأله آب است یعنی آب در این سازمان جایگاهی ندارد. امروز بیش از ۷۰درصد مشکل کشور آب است. تنها کشوری در دنیا هستیم که ۱۱۰درصد آب تجدیدپذیرمان را استفاده می‌کنیم و حتی کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه هم بیش از ۶۰درصد آب تجدیدپذیر خود را استفاده نمی‌کنند. سدسازی هم خوب است و هم بد. در جای مناسب خوب و در جای نامناسب بد است.
کلانتری در پاسخ به این پرسش که آیا جسارت بستن سدها و طرح‌های انتقال آب بدون پیوست محیط‌زیستی که غیرقانونی اجرا شده‌اند را دارید، گفت:
من همه چیز را بلد نیستم اما می‌توانم شما (خبرنگاران) را به کار بگیرم چرا که این افکار شما خیلی خوب است. شما واقعاً سختگیرانه برخورد کنید اما ۸۰میلیون جمعیت می‌خواهد در این کشور زندگی کند. نمی‌توانیم فقط «نه» بگوییم. خبرنگاران باید ایده‌آل‌گرا باشند اما واقعیت مدیریتی این نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34d75056-7990-406c-afb0-14dd284a31e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات