728 x 90

استاد امنیت ملی در دانشگاه نهرین: آمریکا دنبال قطع سرانگشتان رژیم ایران در منطقه خاورمیانه

قطع سرانگشتان رژیم ایران در منطقه خاورمیانه
قطع سرانگشتان رژیم ایران در منطقه خاورمیانه
آمریکا دنبال قطع سرانگشتان رژیم ایران در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه است.

تلویزیون اسکای نیوز 8آبان 96:
از زمانی که دونالد ترامپ استراتژی جدید آمریکا در مورد ایران را اعلام کرد لحن دولت آمریکا نسبت به خاورمیانه بشکل روشنی تغییر کرده است.
با شکست داعش در سوریه و عراق سر انگشتان رژیم ایران و نفوذ این رژیم به یک هدف برای آمریکا تبدیل شده است. این موضوع در صحنه عراق و در مراکز تصمیم‌گیری در بغداد بازتابها و انعکاساتی داشته است. آمریکا می‌گوید بعد از پایان جنگ علیه داعش، آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند تا با سر انگشتان رژیم ایران بجنگد.

دکتر حسین علاوی استاد امنیت ملی در دانشگاه نهرین به اسکای نیوز گفت:
موضع آمریکا در کادر یک استراتژی فراگیر در خاورمیانه و تغییراتی است که در دولت دونالد ترامپ ایجاد شده است. روشن است که دونالد ترامپ می‌خواهد به رژیم ایران فشار بیاورد و در عراق و سوریه و لبنان و یمن مانع گسترش دخالت این رژیم شود.
در سوریه و یمن اوضاع حساس است لذا دونالد ترامپ تلاش می‌کند در صحنه عملیات عراق فشار را بر روی سران حشدالشعبی شبه‌نظامیان رژیم ایران وارد کند.
فشار وزارت‌خارجه آمریکا در زمینه موشکهای بالستیکی و توافق اتمی‌ بخشهایی از استراتژی هستند که بر پایه افزایش فشار بر رژیم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5284e9bb-f480-470d-ae03-31464323368d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات