728 x 90

هدر نائورت: اولویت دولت آمریکا متوقف کردن فعالیتها و دخالتهای رژیم ایران در عراق و سوریه است

هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا درباره دخالتهای رژیم آخوندی در عراق و سوریه گفت: اولویت دولت آمریکا متوقف کردن فعالیتها و دخالتهای رژیم ایران در این کشورهاست.

هدر نائورت که با تلویزیون الحره مصاحبه می‌کرد، افزود:‌ بخشی از طرح آمریکا جلوگیری از ایجاد ارتباط زمینی میان ایران، عراق، سوریه و لبنان است. وزارت دفاع آمریکا این کار را دنبال می‌کند و این موضوعی است که از نزدیک مراقب آن هستیم.

وی افزود:‌ وزیر خارجه آمریکا در دیدار اخیرش از عراق و در تماسهایش با مسئولان کردستان، خواستار آتش‌بس و متوقف کردن درگیریها شد و از آنها خواست اختلافاتشان را از طریق گفتگو حل کنند. وی گفت زنان و مردان آمریکا در کنار نیروهای پیشمرگه علیه داعش جنگیده‌اند و اگر نیروهای پیشمرگه نبودند عراق اکنون این وضعیت را نداشت و ما به حمایت آنها ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در رابطه با استراتژی آمریکا در سوریه گفت: بشار اسد مدتهاست که مشروعیتش را از دست داده است، مردم سوریه نمی‌خواهند بشار اسد کشورشان را اداره کند او و رژیمش مسئول کشتار شهروندان بی‌گناه سوری هستند و مردم این کشور را با گازهای سمی مورد هجوم قرار داده است.

تلویزیون حکومت آخوندی در واکنش به اظهارت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با نگرانی گفت:
هدر نائورت وزیر خارجه آمریکا نیز در گفتگو با یک رسانه عربی مدعی شد نفوذ ایران در منطقه باید متوقف شود و اولویت دولت آمریکا مقابله با نفوذ دولت ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59720262-0d88-4014-aea2-665e8ecc691a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات