728 x 90

افشاگری گاردین درباره یک زدوبند در مورد پناهجویان مسلمان میانمار

وضعیت وخیم آوارگان مسلمان روهینگیایی
وضعیت وخیم آوارگان مسلمان روهینگیایی
روزنامه گاردین فاش کرد یک ارگان سازمان ملل‌متحد با دولت میانمار زدوبند کرده و گزارش هشدار آمیز خود در مورد وضعیت پناهجویان مسلمان را پس گرفته است:
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل گزارشی در مورد وخامت وضعیت پناهجویان روهینگیا را به‌درخواست دولت میانمار پس گرفته است.

به گزارش روزنامه گاردین 28مهر 96 برنامه جهانی غذا در ماه ژوئیه در گزارشی هشدار داده بود که بیش از ۸۰هزار کودک زیر پنج سال در مناطقی در روهینگیا از گرسنگی در ضعف مفرط به‌سر می‌برند. این گزارش از آن زمان حذف شده است و به جای آن «برنامه جهانی غذا» در بیانیه‌یی از همکاری با دولت میانمار برای بهبود وضعیت کودکان» خبر داده است.

از سوی دیگر سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه خواستار رسیدگی به وضعیت ۱۵هزار پناهجوی روهینگیا شد که از روز یکشنبه در مرز میانمار با بنگلادش گرفتار شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان هم‌چنین درخواست کرد که این پناهجویان به مکانی امن‌تر منتقل شوند.

به گزارش سازمان ملل‌متحد از روز ۲۵اوت (سوم شهریور) تاکنون حدود ۵۸۲هزار پناهجوی مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار به بنگلادش گریخته‌اند. خشونتها در ایالت راخین میانمار از روز ۲۵اوت شدت گرفت.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در مورد شرایط اردوگاههای پناهجویان مسلمانان روهینگیا در بنگلادش گفت: «ما به‌شدت در ارتباط با شرایط بشردوستانه در بنگلادش و وضعیت هزاران نفری که در نزدیکی مرز منتظر ورود هستند نگران هستیم».

وی از مقامات بنگلادش خواست تا این پناهجویان را که برای فرار از کشتار ارتش از میانمار فرار کرده‌اند، بپذیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52e3efd1-8760-42bb-8eef-a66f8cd5e8b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات