728 x 90

جان بولتون:‌ اروپا باید بین آمریکا و رژیم ایران یکی را انتخاب کند

جون بولتون
جون بولتون
استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم ایران یک گام مهم و یک تحول عظیم برای فاصله گرفتن از سیاست مماشات باراک اوباماست. این اظهارات جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد است.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 23مهر 96:‌ آیا شما از کاری که پرزیدنت ترامپ کرد خوشحال شدید؟

جان بولتون: او تأکید کرد توافق اتمی نامطلوب است و به‌وضوح علامت داد که بموقع از آن خارج می‌شود. من که همواره ترجیح می‌دادم از این توافق خارج شویم. اما بهرصورت او یک سیاست دو مرحله‌یی را اتخاذ کرده و فکر می‌کنم یک خط مهم در سخنرانی او بود که گفت او با حفظ این اختیار، این حق را برای خود حفظ کرده که هرگاه بخواهد می‌تواند از توافق اتمی خارج شود.

برجام تحت بازبینی مستمر است و بنابراین او دارد روشن می‌کند که در نهایت، تصمیم با اوست و فکر می‌کنم ما به سمت درستی هدایت می‌شویم و خوشحال‌تر می‌بودم خارج می‌شدیم اما مسیر مسیر درستی است.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ آقای سفیر آیا شما با رئیس‌جمهور هم صحبتی داشته اید؟ چون می‌دانم نظر شما بواقع برایش محترم است.

جان بولتون: بله من روز قبل صحبتی با پرزیدنت ترامپ داشتم. صحبت زیادی در این رابطه داشتیم این کل چیزیست که می‌توانم بگویم.

او معنی تهدید تکثیر تسلیحات کشتار جمعی از طرف رژیمهایی مانند ایران و کره شمالی را می‌فهمد. او مصمم است تا وقتی که هست از این مسأله جلوگیری کند. تصمیم رئیس‌جمهور شروع روند خاتمه دادن به این توافق و یک گام مهم و عظیم برای فاصله گرفتن از سیاست اوباما است.

توافق اتمی به این معنا نیست چون مذاکراتی انجام شده پس می‌شود به رژیم ایران اعتماد کرد. رژیم ایران پیمان منع تکثیر اتمی را نقض کرده است.

اما ضرورت این توافق از اساس چه بوده است؟ این‌که پای التزامات آن باشند که نخواهند بود. حتی اگر به آنها اجازه غنی‌سازی اورانیوم داده شود بر اساس سابقه آنها جواب ندارد.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ اوباما تلاش کرد این برنامه برهم نخورد رژیم ایران هم با استفاده از این وضعیت به عراق و به سوریه وارد شد و قیام آنجا را تخریب کرد و حزب‌الله را وارد سوریه کرد. اما سیاست اوباما کماکان حفظ برجام بود.

من از اول موافق نبودم که با رژیم ایران مذاکره شود چون اعتمادی به این رژیم ندارم... پرزیدنت ترامپ گامی مهم برداشته است...

درعین حال با خود اروپاست که تصمیم بگیرد با رژیم ایران معامله کند یا با ما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/366667bf-8735-4936-a534-652c66efba92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات