728 x 90

بحران بر سر همه‌پرسی کاتالونیا

اسپانیا، جدال بر سر همه پرسی استقلال کاتالونیا
اسپانیا، جدال بر سر همه پرسی استقلال کاتالونیا
در اسپانیا تظاهرات در حمایت از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا ادامه دارد. مادرید احتمال بازداشت مقامهای این منطقه را که از این همه‌پرسی حمایت می‌کنند مردود ندانست.

یورونیوز 31شهریور 96:
پلیس اسپانیا حدود ۱میلیون و ۳۰۰هزار اعلامیه مربوط به برگزاری همه‌پرسی درباره استقلال کاتالونیا را در نزدیکی بارسلون کشف و ضبط کرد. پیش‌تر دادگاه قانون اساسی اسپانیا برگزاری این رفراندوم را مغایر با قانون اساسی این کشور اعلام کرده بود.

همزمان، دادستانی کل اسپانیا نیز بازداشت و حبس مقامات منطقه خودمختار کاتالونیا را که اقدام به برگزاری همه‌پرسی کنند مردود ندانست.

وزارت کشور اسپانیا ضمن تأیید این خبر اعلام کرد این اعلامیه‌ها از یک شرکت پخش آگهی‌های تبلیغاتی ضبط شده‌اند.

در این اعلامیه‌ها مردم به شرکت در همه‌پرسی و رأی مثبت به استقلال کاتالونیا ترغیب شده‌اند.

منطقه خودمختار کاتالونیا درصدد برگزاری همه‌پرسی استقلال در اول ماه اکتبر سال جاری است. از ۹۴۸شهردار این منطقه بیش از ۷۰۰نفر اراده خود برای برگزاری این همه‌پرسی را به صراحت نشان داده و اقدامات دولت برای جلوگیری از برگزاری آن را به چالش کشیده‌اند.

در منطقه کاتالونیا با جمعیتی معادل ۷.۵میلیون نفر بر سر مسأله استقلال شکاف و دو دستگی وجود دارد. در جریان انتخابات منطقه‌یی سال ۲۰۱۵ دو حزب استقلال طلب ۴۷.۸درصد آرا را به‌دست آورده بود. نمایندگان مخالف استقلال ۵۱.۷درصد آرا را از آن خود کرده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3347a53b-5e22-4875-b669-cad3702e962d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات