728 x 90

جرج صبرا: تلاشهای اپوزیسیون سوریه برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک

جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
اخیراً وزیر خارجه روسیه سرگیی لاوروف از کشور عربستان سعودی دیدار کرد. آیا تلاشهایی از سوی عربستان سعودی برای وحدت اپوزیسیون و رسیدن به یک دیدگاه مشترک انجام شده است؟ جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه در مصاحبه با اسکای نیوز 25شهریور 96 به این سؤال پاسخ می‌دهد:
دکتر جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه

تلاشهایی از طرف عربستان سعودی صورت می‌گیرد که با میزبانی از هیأت عالی خودش را نشان می‌دهد. هیأت عالی مذاکرات سوریه دوهفته قبل از گروه‌های موسوم به قاهره و مسکو برای شرکت در کنفرانس ریاض دعوت به‌عمل آورد. اما متأسفانه این دیدارها هیچ نتیجه‌یی نداشت. اختلاف بین دیدگاه هیأت عالی مذاکرات و گروه موسوم به مسکو خیلی عمیق است. این گروه هنوز از قانون اساسی ۲۰۱۲ که ساخته و پرداخته بشار اسد است دفاع می‌کند. این همان قانونی است که بر مبنای آن دست به کشتار شهروندان درخیابانها می‌زند. این گروه هنوز از نقش بشار اسد در مرحله انتقال سیاسی و هم‌چنین از قانون اساسی او دفاع می‌کند. این انحراف و خروج بزرگی از مسیر و اصول انقلاب و روند سیاسی است و مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت و خواست جامعه بین‌المللی است. اما گروه موسوم به قاهره دیدگاهش به ما نزدیک است. اختلافاتی وجود دارد ولی قابل حل است.

اسکای نیوز
امروز نقش ترکیه چیست؟ آیا اپوزیسیون سوریه هنوز به ترکیه اتکا دارد؟

مردم سوریه به کسی اتکا ندارند و با احترام زیاد برای همه کسانی که به ما کمک کردند فقط به خودشان متکی هستند. ترکیه و برادران ما در کشورهای خلیج‌فارس، به‌خصوص عربستان سعودی و قطر، هم‌چنین دولتهای دوست، انگلستان و فرانسه به ما کمک کردند. با همه احترامی که برای آنها قائل هستیم، ولی مردم سوریه به خودشان اتکا دارند. وقتی انقلاب شروع شد ما بر مواضعمان پای فشردیم. ما منافع کشورها را درک می‌کنیم. می‌دانیم که عملشان بر اساس منافعشان است. اما ای برادران، عزیزان و دوستان اجازه بدهید که یک بار دیگر بر منافع مردم سوریه تأکید کنیم. خواست ما از همه دولتها احترام به اراده مردم سوریه و منافع آنان است. این ملت فداکاری و شهدای زیادی داده است که قابل وصف نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7608fa07-6681-4351-9461-326c8e135926"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات