728 x 90

بررسی ارجاع مقامات دولت ونزوئلا به دادگاه کیفری بین‌المللی

سرکوب تظاهرات در ونزوئلا
سرکوب تظاهرات در ونزوئلا
سازمان کشورهای آمریکایی ارجاع دولت ونزوئلا به دادگاه کیفری بین‌المللی را مورد بررسی قرار داده است.

سازمان کشورهای آمریکایی روز جمعه ۲۴شهریور ۹۶ در جلسه‌یی علنی از افراد آگاه از وضعیت حقوق‌بشر در ونزوئلا و اتهام برخورد خشونت‌آمیز، بازداشت، محاکمه و حبس مخالفان سیاسی و اتهام شکنجه بازداشت‌شدگان خواست تا اطلاعات خود را در اختیار این سازمان قرار دهند.

لوئیس آلمارگو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی سه کارشناس بین‌المللی حقوق‌بشر را مأمور کرده است پیرامون اتهام نقض حقوق‌بشر در ونزوئلا و امکان ارجاع مقامات این کشور به دادگاه کیفری بین‌المللی تحقیق کنند. این روند شامل شهادت افراد مطلع در جلسات علنی در مقر سازمان و بررسی تحقیقات و گزارشهایی است که بیش از پنجاه سازمان مدافع حقوق‌بشر در مورد ونزوئلا تهیه کرده‌اند.

بیشتربخوانید:

مجلس مؤسسان ونزوئلا به محاکمه مخالفان دولت رأی داد

مجلس مؤسسان ونزوئلا در نظر دارد مخالفان رئیس‌جمهوری را محاکمه و مجازات کند.

مجلس مؤسسان به‌منظور تدوین قانون اساسی جدید و به خواست نیکلاس مادورو تشکیل شده و اختیارات پارلمان را که مخالفان اکثریت بزرگ کرسی‌های آن را در دست داشته‌اند نیز به خود اختصاص داده است هر چند با توجه به خودداری رئیس‌جمهوری از امضای مصوبات پارلمان از زمان آغاز به کار دوره جدید، نمایندگان آن به استثنای انتقاد از دولت، تاثیر چندانی در اداره امور این کشور نداشتند.

به گزارش رسانه‌های طرفدار دولت، مجلس مؤسسان با تصویب 'فرمانی تاریخی' اعلام کرد که 'کسانی که در اقدامات نامشروع علیه منافع مردم ونزوئلا دست داشته‌اند محاکمه و مجازات خواهند شد.' هنوز مجلس مؤسسان اسامی کسانی را که قرار است محاکمه شوند منتشر نکرده است. پیشتر، دولت ونزوئلا دستور بازداشت و محاکمه لوتیزا ارتگا، دادستان کل را که به انتقاد از رئیس‌جمهوری پرداخته بود، صادر کرده بود. خانم ارتگا پیش از آن که دستگیر شود همراه همسرش به کشور کلمبیا پناهنده شد.

انتخابات مجلس مؤسسان روز ۳۰ژوئیه سال جاری برگزار شد در حالیکه تظاهرات گسترده ضددولتی با خواست کناره‌گیری رئیس‌جمهوری برای چندین هفته ادامه داشت و احزاب و گروه‌های مخالف این انتخابات را تحریم کردند. در پی شمارش آرا، دولت ونزوئلا گفت که بیش از ۴۰درصد از واجدان شرایط رأی در این انتخابات شرکت کردند هر چند مخالفان رقم واقعی را کمی بیش از ۱۰درصد و منابع دیگر آن را حدود ۲۱درصد تخمین زدند.

در حالیکه اقدامات احزاب مخالف برای برکناری رئیس‌جمهوری به‌دلیل مخالفت دیوان عالی ونزوئلا، که قضات آن از طرفداران حزب آقای مادورو هستند، به نتیجه نرسیده بود، مخالفان گفتند که هدف از تشکیل مجلس مؤسسان تغییر قانون اساسی به‌نحوی است که مجاری قانونی مخالفت مؤثر با رئیس‌جمهوری مسدود شود.

 درگیریها در ونزوئلا و بررسی ارجاع مقامات دولت ونزوئلا به دادگاه کیفری بین‌المللی

 درگیریها در ونزوئلا و بررسی ارجاع مقامات دولت ونزوئلا به دادگاه کیفری بین‌المللی

   درگیریها در ونزوئلا و بررسی ارجاع مقامات دولت ونزوئلا به دادگاه کیفری بین‌المللی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5595e291-736a-4526-b257-b534e391447f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات