728 x 90

سازمان آزادیبخش فلسطین: آمریکا از راه‌حل «دو کشوری» حمایت کند

ساف: آمریکا راه حل دو کشوری را برسمیت بشناسد
ساف: آمریکا راه حل دو کشوری را برسمیت بشناسد
سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار به‌رسمیت شناختن راه‌حل دو کشوری از دولت آمریکا شد.

هیئت مدیره سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در پایان نشست خود با تأکید بر همکاری بین‌المللی و منطقه‌یی خود با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: «بار دیگر از حل مشکلاتی از قبیل «قدس، مرزها، شهرک‌های مسکونی و پناهجویان» در راستای تصمیمات بین‌المللی حمایت می‌کنیم».

هیئت هم‌چنین از طرفهای ذی ربط تقاضا کرد: «دولت دونالد ترامپ را به تأیید راه‌حل دو کشوری در مرزهای 1967 و تأکید بر غیرقانونی بودن احداث شهرک‌های مسکونی و سازمان ملل‌متحد را نیز به اتخاذ تدابیر لازم جهت توقف نقض حقوق‌بشر فلسطینیان از سوی اسراییل و انجام تعهدات خود فرامی‌خوانیم».

سازمان آزادیبخش فلسطین از حصول آشتی ملی در مصر و تلاش برای از میان بردن عوامل تفرقه میان گروه‌های فلسطینی ابراز خرسندی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برچیده شدن گیتهای امنیتی در اطراف مسجدالاقصی

دولت اسراییل دستور برچیدن گیتهای امنیتی فلزیاب را که در اطراف مسجدالاقصی در دو هفته اخیر باعث ایجاد بحران شدیدی شده بود، صادر کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت اسراییل علت این تصمیم را توصیه‌های سازمانهای انتظامی و امنیتی اسراییل عنوان کرده است.

فراخوان سفیر فلسطین در سازمان ملل‌متحد برای حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان را برای حفاظت از فلسطینیان در برابر اقدامات سرکوبگرانه اسراییل فراخواند.
ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه 2مرداد 96 درگفتگو با خبرنگاران اقدام اخیر دولت اسراییل برای بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران را 'رفتار بسیار زشت' خواند و تأکید کرد: شورای امنیت برای حفاظت از فلسطینیان در برابر رفتارهای خشونت‌آمیز شهرک نشینان یهودی باید اراده سیاسی خود را به نمایش بگذارد.
وی افزود: تنش و حوادث خشونت‌آمیز اخیر در قدس شریف و کرانه باختری ناشی از ادامه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط اسراییل است.
سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل‌متحد از این شورا خواست اقدامات اسراییل را محکوم و اجرای قطعنامه‌های خود را رهبری کند.
وی اظهار داشت: مردم فلسطین برای حمایت از مسجد الاقصی در خیابانها خواهند ماند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eff99f73-5d83-4267-8d98-7b02853b5b15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات