728 x 90

طعنه پاسدار شریعتمداری به باند روحانی:‌ لطفاً با شکم خود به لگد آمریکا نکوبید‎

پاسدار شریعتمداری
پاسدار شریعتمداری
پاسدار حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان خامنه‌ای درباره مواضع ذلیلانه مسئولان هسته‌یی رژیم که می‌گویند حتی اگر آمریکا هم از توافق هسته‌یی عقب‌نشینی کند اما اروپایی‌ها در آن بمانند، ایران احتمالاً باز هم به آن پایبند خواهد بود، گفت: «ترجمه این دیدگاه به زبان غیردیپلوماتیک و همه‌فهم، آن است که در چالش هسته‌یی با شکم خود محکم به لگد آمریکا می‌کوبیم و حتماً به ملت نیز گزارش می‌دهند که ضربه محکمی به آمریکا زده‌ایم، اما توضیح نمی‌دهند که این ضربه از نوع خودزنی بوده است».

وی در مصاحبه ۲۰شهریور ۹۶ خود با روزنامه فارس متعلق به سپاه پاسداران به آشفتگی وضع رژیم در برجام اعتراف کرد و گفت: این فرمول در یک‌ کلام به‌معنای زدن چوب حراج بر منافع ملی است؛ پایبندی اروپا به برجام در صورت خروج آمریکا به شوخی شبیه است چون تحریم‌های اساسی از جانب آمریکاست و خود آقایان بارها تأکید کرده‌اند که اروپایی‌ها از ترس جریمه آمریکا حاضر به تبادل تجاری با ما نیستند. همین هفته قبل فرانسوی‌ها پیشنهاد 'مکمل برجام' را دادند تا محدودیت برنامه موشکی کشورمان هم در برجام گنجانده شود.

بیشتر بخوانید:‌

نگرانی و بن‌بست رژیم از برجام

روزنامه حکومتی وطن امروز در مطلبی با عنوان ”برجام منهای آمریکا یعنی هیچ! “ نوشت:
برخلاف تمایل بانیان ایرانی برجام در دولت حسن روحانی، محمدجواد لاریجانی می‌گوید پایبندی ایران به برجام در صورت خروج آمریکا از این توافق، غیرقابل قبول است. ... و یک مسیر بد و پرهزینه است، از همین رو ایران باید به طرف مقابل رسماً اعلام کند برجام بدون آمریکا برای ایران به‌مثابه هیچ خواهد بود. به گفته لاریجانی، در شرایط فعلی «وضعیت قرمز» درباره برجام این است که تحریم‌ها علیه ایران بازگردد و همزمان ایران نیز به محدودیت‌های برجام پایبند بماند…

این روزنامه حکومتی نوشت: وضعیت قرمز مورد اشاره لاریجانی در شرایطی است که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی به‌تازگی به نشریه آلمانی اشپیگل گفته در صورت خروج آمریکا از برجام، اگر اروپا تمایل داشته باشد، ایران به همراه اروپا به برجام متعهد خواهد ماند. به اعتقاد کارشناسان، این اظهارنظر صالحی یعنی باقی ماندن ایران در برجام در صورت خروج آمریکا از این توافق، برای ایران بسیار پرهزینه خواهد بود؛ موضوعی که محمدجواد لاریجانی نیز به آن اشاره کرد و گفت: خط قرمز برای ما پایبندی طر‌فهای مذاکره‌کننده به برجام نیست بلکه خط قرمز ما یک «وضعیت قرمز». است... .. به نظر من برجام «مرده است». و آثار حیات چندانی ندارد.

جواد لاریجانی: برجام بدون آمریکا تمام می‌شود

در مقابل اظهارات جواد ظریف و علی اکبر صالحی که ضمن تأکید بر نیاز رژیم به حفظ برجام، تصریح کرده بودند در صورت خروج آمریکا از برجام، رژیم‌آخوندی هم‌چنان به برجام پایبند خواهد بود؛ جواد لاریجانی گفت: برجام بدون آمریکا، تمام می‌شود و نظام باید به موگرینی و اروپا قاطعانه بگوید، اگر قرار باشد که توافقنامه با ۱+۵به ۱+۴تنزل پیدا کند، برای ما قابل‌قبول نیست و دیگر برای ما برجامی وجود ندارد.

وی که با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس مصاحبه می‌کرد، افزود: این‌که می‌گویند نظام، اگر آمریکا هم از برجام خارج شود، با اروپا به اجرای برجام ادامه می‌دهد، یکی از غلط‌ترین سیاستهای ممکن در حال حاضر است و باید به اروپایی‌ها تفهیم شود که برجام بدون آمریکا یعنی هیچ.

وی در مورد پیامدهای برجام افزود: برجام به شکلی تألیف شده که اگر خیلی اصرار کنیم که برجام نقض شده، می‌گویند 'برگردیم به شرایط روز اول'. (که این) برای ما بسیار خسارت‌بار است... و فلسفه وجودی برجام رفع تحریمها بود... به نظر من برجام 'مرده است' و آثار حیات چندانی ندارد. مواضع 'دردمندانه' موگرینی چندان ملاک نیست، آنچه در پاریس و لندن و برلین گفته می‌شود صدای اروپایی را شکل می‌دهد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f3105f7-104d-4bd6-8ae3-5656d897b679"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات