728 x 90

آمریکا دنبال تحریمهای سخت‌تر علیه چین و کره شمالی

بحران آفرینی کره شمالی
بحران آفرینی کره شمالی
آمریکا می‌گوید دنبال تحریمهای اقتصادی شدید علیه چین و کره شمالی است.
تلویزیون فرانس 24روز یکشنبه 19شهریور 96 گزارش داد:
یکبار دیگر تنش در شبه جزیره کره بالا می‌گیرد. کره جنوبی در حال تجدید تمرینات جنگی است و آماده می‌شود موافقت خود رابرای گسترش ۴سیستم ضد موشکی تاد اعلام کند.
کره شمالی می‌گوید آزمایش زیرزمینی بمب هیدروژنی انجام داده است. بمبی که عملاً مخرب تر از بمب اتمی است. آمریکا تهدید به پاسخ سنگین نظامی کرده است.
شورای امنیت ملل‌متحد جلسه‌یی برای بحث در مورد بحران اخیر برگزار کرد.

خبرنگار فرانس 24: رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که از یک کلیسا نزدیک کاخ سفید خارج می‌شد، به این سؤال آیا به کره شمالی حمله خواهید کرد؟ جواب ساده‌یی داد:
دونالد ترامپ: ما خواهیم دید!.
وزیر دفاع او نیز گفت که آمریکا در صورت نیاز آماده هرگونه عملی می‌باشد.

جیمز متیس: «هرگونه تهدید نسبت به آمریکا یا قلمرو آن- از جمله گوام- یا به متحدانمان، با پاسخ سنگین نظامی مواجه خواهد شد».
گزینه نظامی قویاً روی میز خواهد ماند. اما به‌نظر می‌رسد که کاخ سفید در حال مانور به‌سمت طرح جدیدی است که اعمال شدید تحریم اقتصادی بر روی متحد اصلی آن چین می‌باشد.
ترامپ در آخرین توئیت خود در مورد این بحران گفت: «آمریکا در نظر دارد که هرگونه تجارتی را با هر کشوری که با کره شمالی مراوده تجاری دارد متوقف نماید.»
این اظهارات اشاره روشنی به چین است که بزرگترین شریک تجاری کره شمالی در قیاس بالا با دیگران است. در مصاحبه با فاکس نیوز، وزیر خزانه‌داری پیام مشابهی داشت:
وزیر خزانه‌داری آمریکا: ما هم‌اکنون تحریمها را علیه کره شمالی شروع کرده‌ایم و من می‌خواهم بسته تحریمها را برای رئیس‌جمهور و بررسی او بفرستم که هر کسی که بخواهد با آنها معامله وتجارت کند از تجارت با ما منع خواهد شد».

سناتور تد کروز نیز گفت به یک انزوای شدید اقتصادی نیاز است.
تدکروز: کاری که ما نیاز داریم انجام دهیم این است که از نفوذ اقتصادی علیه نه فقط کره شمالی بلکه هر نهاد مالی و هرشرکتی که با کره شمالی تجارت می‌کند استفاده کنیم. تقریباً تمامی آنها بر سیستم مالی آمریکا متکی اند لذا قطع پول آنها نیز اهرم بسیار مهمی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68d9966a-d306-49e0-bc07-10839a5af263"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات