728 x 90

سکوت و بی‌عملی در قبال یک قتل‌عام میانمار

کشتار در میانمار و بی‌عملی در قبال آن
کشتار در میانمار و بی‌عملی در قبال آن
سی.ان.ان به‌نقل از مدافعان حقوق‌بشر می‌گوید آن چه در میانمار می‌گذرد دهشتناک است. بسیاری روستاها به آتش کشیده شدند. اجساد قربانیان را که اکثراً زنان و کودکان هستند آتش زده‌اند:
تلویزیون سی.ان.ان 17شهریور 96:‌
به بحران فزاینده در مرز میانمار و بنگلادش می‌پردازیم. هزاران نفر از ساکنان روهینگیا که یک اقلیت بدون کشور مسلمان می‌باشند بعد از یک یکهفته مرگبار در میانمار به سوی مرزها فرار می‌کنند.

پناهندگان به سی.ان.ان می‌گویند ارتش به آنها حمله کرده است ولی دولت شبه‌نظامیان روهینگیا را متهم به شروع حملات و انجام حملات هماهنگ شده در جمعه گذشته نموده است.

خبرنگاری از یکی از این کمپهای پناهندگی در بنگلادش با ماست او از بنیانگذاران و مدیر کل یک سازمان غیرانتفاعی حقوق‌بشری به‌نام «فورتیفاید رایت» است که در آسیای جنوب شرقی مستقر است.

ممکن است در مورد این وضعیت توضیح دهید که تا کجا وخیم است؟ شما فرصت این را داشتید که با برخی از این پناهندگان صحبت کنید چه خبر است چه بر سر مسلمانان روهینگیا آمده است ما گزارشات متناقضی می‌گیریم؟

ما در حال جمع‌آوری اطلاعات از آن چه صورت گرفته است هستیم. ارتش میانمار و پلیس و شهروندان مسلح و سایرین دست به کشتارهایی زده‌اند.

ما کشتارهای جمعی را مستند کرده‌ایم. ما مردان، زنان و کودکانی را که کشتار شده‌اند به ثبت داده‌ایم.

در برخی از موارد سربازان روی شهروندان غیرمسلح آتش گشوده و بعد اجساد را به آتش کشیده‌اند. به واقع وحشتناک است.

روستاهایی هستند که به‌طور کامل تخلیه شده‌اند و روستاهایی هستند که به‌طور کامل سوزانده شده‌اند. جمعیت عظیمی از مردم از مرز عبورکرده‌اند.

اینها جزییات وحشتناکی است آنگ سان سوچی رهبر میانمار مورد انتقاد شدیدی است. می‌گویند او می‌تواند مانع کشتار مردم روهینگیا شود ولی نمی‌کند چرا؟

خبرنگار سی.ان.ان:‌متأسفانه از زمانی که حادثه مشابهی در اکتبر و نوامبر روی داد، دفتر آنگ سان سوچی تبلیغات بسیار بسیار غیرمسئولانه و مرگباری را در مورد مردم روهینگا شروع کرده است. عاملان این جنایت از نیروهای امنیتی بوده‌اند. ما با دفتر آنگ سان سو چی تماس داشته و گفته‌ایم اینها جنایات جنگی است. اما دفتر او نه تنها کاری برای متوقف کردن آن انجام نداده است بلکه بنزین بر آتش می‌ریزد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00bbd569-e56d-46dc-b41b-cf66234b8f47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات