728 x 90

کنفرانس بین‌المللی پاریس، سخنرانی ژاک بووتو و ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه ۲و ۱پاریس

اهدای لوح بیانیة شهرداران و منتخبان مردم فرانسه به مریم رجوی
اهدای لوح بیانیة شهرداران و منتخبان مردم فرانسه به مریم رجوی
کنفرانس بین‌المللی در پاریس
با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
۲۵آذر ۱۳۹۶
وضعیت انفجاری در ایران
رژیم آخوندی در محاصره بحرانها
اهدای لوح بیانیة
بیش از 2000هزار تن شهرداران و منتخبان مردم فرانسه
در محکومیت اعدامها در ایران و حمایت از جنبش دادخواهی قتل‌عام 67
به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت توسط شهرداران مناطق یک و دو پاریس

 
ژاک بووتو، شهردار منطقه 2پاریس
خانها، آقایان، سلام،
من ژاک بووتو، شهردار منطقه 2پاریس هستم که تالار برونیار و محل سابق بازار سهام پاریس را در برمی‌گیرد. هم‌چنانکه مشاهده می‌کنید، این تالار تبدیل به محلی برای گفتگو و کنفرانس شده و میزبان اقداماتی است که در راستای اعتلا دموکراسی، صلح و حقوق‌بشر در جهان صورت می‌گیرد. بنابراین مایه شعف ماست که میزبان کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی باشیم و از صمیم قلب به ایشان خوشآمد می‌گویم.
لحظاتی بعد رشته سخن را به ژان فرانسوا لوگاره، همسایه من و شهردار ناحیه یک خواهم داد، اما اجازه بدهید تأکید کنم بر اهمیت بررسی وضعیت ایران و منطقه خاورمیانه.
و به همین دلیل این کنفرانس فرصتی مغتنم می‌شماریم تا هر کدام از خانمها و آقایان حاضر تحلیل خود را ارائه دهد و با هم صحبت و تبادل نظر داشته باشیم، از همه خانمها و آقایان برای غنی‌کردن این تبادل نظر تشکر می‌کنم.
و می‌خواستم به‌طور خاص از سه مدیری که اداره پنلها را تحت مسئولیت خانم مریم رجوی به عهده خواهند داشت تشکر کنم. پنل اول تحت عنوان «چشم‌اندازهای اروپا» توسط متیو اوفورد، نماینده مجلس انگلستان مدیریت خواهد شد. به او درود می‌فرستم. پنل دوم تحت عنوان «چشم‌اندازهای جهان عرب» توسط آقای بسام العموش، سفیر سابق اردن در تهران مدیریت خواهد شد.
و بالاخره پنل سوم نقطه نظرات آمریکای شمالی، ایالات متحده و کانادا را ارائه خواهد داد و توسط سفیر لینکلن بلومفیلد اداره خواهد شد. به ایشان نیز همگی خوشآمد می‌گوییم.
امیدوارم شاهد گفتگوهای حاصل‌خیز و سازنده باشیم تا بتوانیم گام اول را برای دموکراسی و آزادسازی ایران از دیکتاتوری آخوندها و به‌رسمیت شناختن حقوق‌بشر در تمامیتش در همه نقاط جهان و از جمله در ایران برداریم. با تشکر زیاد.

ژان فرانسوا لوگاره – شهردار منطقه 1 پاریس
با تشکر از ژاک بووتو، شهردار ناحیه 2پاریس، همسایه ناحیه من، ناحیه‌ای در قلب پاریس. ما در مبارزات و اهدافی که از آن دفاع می‌کنیم مشترکیم. هر دو در شهرداریهایمان میزبان مراسمی برای قدردانی و گردهمایی و ادای شهادت بودیم برای یادآوری قتل‌عام شنیع بیگناهان در سال 1367که طی آن بیش از سی هزار نفر اعدام شدند. امروز می‌خواهند این قتل‌عام را انکار کنند، به‌رغم این‌که عفو بین‌الملل آن را به‌عنوان جنایتی علیه بشریت به‌رسمیت شناخته. باید به کارزارمان در این رابطه ادامه دهیم. به همین دلیل به همراه ژان پیر مولر، شهردار شهر «مانی‌آن‌وکسن» ما کمیته شهرداران فرانسه برای یک ایران دموکراتیک را تأسیس کردیم. ما دولت فرانسه را فرامی‌خوانیم به اقدام نزد دادگاه بین‌المللی لاهه و سازمان ملل برای دادخواهی از این‌گونه اعمال شنیع و غیرقابل توصیف از شکنجه و وحشیگری. ما هزاران امضا را در این جزوه گردآوری کرده‌ایم
ژاک بووتو و تعدادی دیگر. شما می‌توانید روی تعهد و کارزار ما حساب کنید. ما تعداد زیادی هستیم که به شما وفادار هستیم و این‌جا هستیم تا شریک مبارزه شما باشیم. ما همیشه برای دفاع از این هدف حاضر بودیم و حاضر خواهیم بود تا وقتی مردم ایران آزادی را بازیابند.
آزادی ایران در یک زن تبلور می‌یابد؛ زنی که همواره به مبارزه ادامه داده؛ زنی که در ضمیر و قلب خود لحظه‌ای شکنجه‌ها، شهادتها و رنجهای مردم تحت شکنجه ایران را فراموش نمی‌کند؛ زنی که تبلور روح مقاومت است؛ زنی که مروج اسلامی بردبار و مدافع آزادی است؛ زنی که مروج حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران است؛ زنی که تبلور ارزشهای بشریت است، ارزشهای جهان شمولی که می‌خواهد برای مردم ایران به ارمغان ببرد. از خانم مریم رجوی درخواست می‌کنم نزد ما بیایند. من امضاهای شهرداران فرانسه را تقدیم ایشان می‌کنم. خانم رئیس‌جمهور خواهش می‌کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b067c26d-18dd-4b4a-8582-b48fdff67a71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات