728 x 90

جان میلیون ها نفر در معرض خطر توفان ایرما

توفان ایرما
توفان ایرما
به گزارش صلیب‌سرخ روز جمعه ۱۷شهریور ۹۶توفان ایرما تاکنون به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر خسارت جانی و مالی وارد کرده و با حرکت به سوی مناطق دیگری از حوزه کارائیب و آمریکا، چند میلیون تن دیگر را نیز تهدید می‌کند.

در حالی که ساکنان بخش‌هایی از ایالات متحده از بیم توفان خانه و کاشانه خود را ترک می‌کنند، صلیب‌سرخ نسبت به پیامدهای جدی این توفان هشدار می‌دهد.

توفان ایرما، که شدیدترین توفانی است که تاکنون در حوزه اقیانوس اطلس ثبت شده، به سوی هائیتی، کوبا و جزایر ترکس و کایکاس حرکت می‌کند و صلیب‌سرخ تخمین زده است که وزش تندباد و ریزش باران شدید ممکن است تا بیست و شش میلیون نفر را به مخاطره اندازد.

بیشتربخوانید:
ویرانی ناشی از توفان ایرما بخش‌هایی از کارائیب را غیرقابل سکونت کرده است بر اساس گزارشها تعداد تلفات ناشی از وقوع توفان ایرما به ۹نفر رسیده است. به‌دنبال این توفان بخش‌های عظیمی از مناطق کارائیب به حدی ویران شده که دیگر جای زندگی نیست.
یکی از این نواحی جزیره کوچک باربودا است که ساختمانهای آن با خاک یکسان شده و غیرقابل سکونت است.
مقامات هم‌چنین هشدار داده‎اند که جزیره فرانسوی-هلندی سن‌مارتین نیز تقریباً نابود شده و به احتمال قوی تعداد تلفات بیشتر خواهد شد. ایرما توفان درجه پنج (شدیدترین توفان استوایی) است که اکنون در حال عبور از پورتوریکو است.

خسارات 'قابل توجه' توفان ایرما در جزایر فرانسوی کارائیب

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید توفان فوق استوایی ایرما باعث خسارات قابل‌توجه در جزایر فرانسوی منطقه کارائیب شده و انتظار می‌رود عده‌یی در آن زخمی یا کشته شده باشند.
امانوئل مکرون گفت که تاثیر ایرما بر سن مارتین و سن بارتس 'شدید و بی‌رحمانه' است.
یک مقام وزیر دولت فرانسه بعداً تأیید کرد که حداقل دو نفر کشته و دو نفر به‌شدت زخمی شده‌اند.

هشدار در کارائیب و فلوریدا با قوت گرفتن توفان ایرما

با قوت گرفتن بیشتر توفان ایرما در منطقه کارائیب و بدل شدن آن به شدیدترین توفان استوایی در یک دهه اخیر در منطقه، ساکنان مسیر توفان به‌دنبال سرپناه هستند.
این توفان که اکنون یک توفان استوایی درجه پنج (شدیدترین درجه) است، با وزش بادهایی با سرعت ۲۹۵کیلومتر در ساعت همراه است.
انتظار می‌رود که این توفان سه‌شنبه شنبه شب تا چهارشنبه صبح به جزایر لیوارد و پس از آن به هائیتی و فلوریدا برسد.
در ناحیه کی وست در جنوبی‌ترین نقطه فلوریدا به ساکنان دستور داده شده از روز چهارشنبه خانه هایشان را تخلیه کنند. این دستور اجباری است.
مارتین سنترفیت مدیر یک مرکز عملیات اورژانسی در مونرو کانتی گفت: 'گفته‌ایم که مردم حتماً باید خانه هایشان را ترک کنند. در حالی که یک توفان استوایی درجه پنج به جزیره نزدیک می‌شود عاقلانه نیست اینجا بمانید.'.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b7368bc-af78-4d74-a617-8142a99a97ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات