728 x 90

توقف مذاکرات بانکهای بزرگ دنیا با رژیم ایران

توقف مذاکرات بانکهای بزرگ دنیا با رژیم ایران
توقف مذاکرات بانکهای بزرگ دنیا با رژیم ایران
حسین سلیمی، عضو هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رژیم آخوندی گفت، مذاکرات بانکی ایران با بانکهای بزرگ دنیا تقریباً متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر آخوندی، عضو هیأت سرمایه‌گذاری خارجی ایران روز سه‌شنبه 14شهریور 96 گفت: «با انتشار برخی خبرها از جانب سوئیفت مبنی بر جریمه برخی شرکتهایی که با ایران کار کرده‌اند، این مذاکرات کندتر شده و بانکهای بزرگ اروپایی احساس نگرانی از بازگشت دوباره تحریم‌های بانکی بر علیه ایران و اعمال محدودیت و جریمه از جانب آمریکا دارند».

سلیمی افزود: «برخی اظهارنظرها و اعمال جریمه‌ها از سوی سوئیفت، آنها را دچار ترس و نگرانی کرده است؛ به‌نحوی که اکنون مذاکرات بانکی ایران با بانکهای بزرگ دنیا تقریباً متوقف شده است».

قابل یادآوری است که بانکهای چینی نیز در مرداد سال 96 حساب برخی مشتریان ایرانی خود را بستند.

بیشتر بخوانید:
دولت چین حسابهای ایرانیان را مسدود می‌کند

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز 16مرداد 96کشور چین از یک اقدام بی‌سابقه در مسدود کردن حسابهای عوامل وابسته به رژیم ایران بر پایه تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا خبر داد.
خبرگزاری مهر آخوندی نوشت: «چین حسابهای ایرانیان در بانکهای ABC و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است.»

گفتگوی اختصاصی مهر آخوندی با تعدادی از فعالان اقتصادی:
کارگزار رژیم مهدی فرزانه، از مشهد گفت: «من تو دو تا بانک مختلف چین حساب دارم ولی یدونه رو مسدود کردن نمیدونم چجوریه» ؛ بیننده دیگری دراین‌باره گفت: «تا الآن سه تا از حسابهای من را هم چینی‌ها مسدود کردند و این روند هنوز ادامه دارد، جالبه بدونید چندین بار من رفتم چین ولی این مسأله داره پیچیده‌تر میشه».
یک فعال اقتصادی از تهران گفت: «بانک ABC چین حساب منو مسدود که کرده هیچی با صحبتهایی که کردم گفتن که باید بیایی اینجا تکلیفش معلوم بشه حالا باید ۵میلیونم خرج کنم برم چین اینم از کار کردن با چینیا!»

چین پول‌های رژیم آخوندی را بلوکه می‌کند
به‌دنبال هشدار نهاد بین‌المللی ضدپولشویی معروف به FATF نسبت به عواقب هرگونه معامله با رژیم ایران، بانکهای بزرگ چین شامل: بانک چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین و بانک صنعت و تجارت چین، چند ماهی است که پول حاصل از معاملات با شرکتهای پتروشیمی ایرانی را بلوکه کرده‌اند.
علی احمدی یک کارشناس رژیم در زمینه انرژی در گفتگو با رسانه‌های حکومتی (5مرداد 96)، بدون اشاره به هشدار پولشویی رژیم از طرف FATF گفت: «کشور چین به‌عنوان بزرگترین مشتری محصولات پتروشیمی ایران سال‌ها است که در حال معامله تجاری و رسمی با کشورمان است، اما طبق اخبار رسیده از برخی شرکتهای پتروشیمی خصوصی آنها چند ماهی می‌شود که در خصوص وصول هزینه فروش محصولات خود با این کشور به مشکل برخورده و پول آنها در چین بلوکه شده است».

روزنامه حکومتی وطن امروز: ترکیه، امارات و عمان حسابهای ایرانیان را بلوکه کرد‌ه‌اند!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb30aab6-59d6-4992-9e26-72553838bbec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات