728 x 90

وزیر راه و شهرسازی رژیم: یک‌سوم جمعیت ایران «بدمسکن» هستند

اعتراف به معیشت بد مردم در حاکمیت ننگین ولایت فقیه
اعتراف به معیشت بد مردم در حاکمیت ننگین ولایت فقیه
 
 
 
وزیر راه و شهرسازی رژیم روز سه‌شنبه 7شهریور 96 به گوشه‌یی از بحرانهای اجتماعی در ایران تحت حاکمیت آخوندی اعتراف کرد و گفت: در کشور ما ۱۹میلیون بدمسکن وجود دارد که ۱۰میلیون آن در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و ۹میلیون در بافت فرسوده سکونت دارند.
 
 


نامبرده که در میان جمعی از مزدوران حکومتی در شهر کرمان صحبت می‌کرد، اعتراف کرد: «۱۹میلیون بدمسکن در کشور داریم که ۱۰میلیون نفر در حاشیه شهر و ۹میلیون در بافت قدیمی زندگی می‌کنند یعنی یک‌سوم جمیعت ایران بدمسکن هستند که درمان آن ساده نیست».

وی در پایان با ارائه یک راه‌حل بی‌معنی گفت: «ما باید به متن خود برگردیم و جایگاه خود را ببینیم باید به بافت قدیم برگردیم نه این‌که قدیمی زندگی کنیم اما نباید تاریخ خود را فراموش کنیم».
 
 


بیشتر بخوانید:

اعتراف مهره اقتصادی نزدیک به خامنه‌ای: ۷۵درصد خانوارها در مضیقه و تنگنای معیشتی قرار دارند


طی یک جنگ و جدال باندی، محمدباقر صدری از مهره‌های اقتصادی نزدیک به خامنه‌ای روز ۵شهریور ۹۶در مصاحبه با روزنامه حکومتی وطن امروز پرده را از روی گوشه‌یی از نابسامانیهای مردم کنار زد و گفت: «۷۵درصد خانوارها اکنون در مضیقه و تنگنای معیشتی قرار دارند اما دولت در طرح خروج از رکود در راستای بهبود معیشت مردم به سفره کوچک مردم کم‌توجه است».
وی افزود: «کاهش قدرت خرید مردم و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها باعث شده است که سفره مردم روز به روز کوچک‌تر شود».
 
 


اعتراف یک کارشناس اقتصادی رژیم: برجام در حل مشکلات اقتصادی شکست خورد
یک اقتصاددان رژیم با سوز و گداز در رابطه با مصوبه کنگره آمریکا برای تقویت و گسترش تحریمها علیه رژیم ایران اعتراف کرد: یکی از بزرگترین سیستم‌های بانکی دست آمریکا است و وقتی صحبت از تحریم می‌کند می‌تواند با توجه به قراردادهای جدیدی مانند FATF حتی بانکهای داخلی ایران را هم تحریم کند.
به گزارش خبرگزاری بسیج ضدمردمی روز 27مرداد 96، ابراهیم رزاقی، اقتصاددان حکومتی با یادآوری قرارداد FATF و تبعات آن، مصوبه مجلس آخوندی در رابطه با تحریم‌های اخیر آمریکا را ناچیز‌ خواند و گفت: «بانکهای آمریکایی می‌توانند با اعمال فشار بر ایران باعث تحریم نهادهای نظامی از جمله سپاه و... از سوی بانکهای داخل کشور شوند که چندی پیش نیز شاهد بودیم یکی از بانکها مشکلاتی را برای یک نهاد نظامی در کشور به وجود آورد».

وی با تأکید بر قدرت مالی، بانکی و ارزی آمریکا عنوان کرد: «در حال حاضر هم شاهد هستیم که اگر‌چه طبق برجام تحریم‌های بانکی برداشته شده است اما در عمل به‌خاطر اعمال فشار سیستم بانکی آمریکا بر بانکهای دنیا، غالب بانکهای بزرگ امکان مبادلات ارزی با ایران را ندارند. حتی در مواردی شاهد بوده‌ایم که قراردادهایی بسته شده است اما امکان جا به جایی ارز برای عملیاتی شدن قرارداد وجود ندارد».
وی در رابطه با نداشتن قابلیت اجرایی مصوبه مجلس ارتجاع گفت: «مجلس دانسته یا ندانسته طرحی را تصویب کرده است که تنها اقدامات متقابلی انجام داده باشد اما در عمل این طرح قابلیت اجرایی بسیار کمی داشته و حتی اگر عملیاتی هم بشود در قبال تحریمهای آمریکا اثر چندانی نخواهد داشت».

اذعان رسانه‌های رژیم به کارنامه فاجعه‌آمیز اقتصادی روحانی

این هفته بحث جابه‌جایی وزرایی از کابینه آخوند روحانی به‌خصوص در حوزه اقتصاد مطرح شد، و معمولاً در پایان هر دوره‌ای به بررسی عملکردها و آمار و ارقام جدید از وضعیتها می‌پردازند.
این موضوعی است که در بسیاری از سایتها و رسانه‌های اقتصادی به آن پرداخته‌اند. از جمله کاهش صادرات کالا از ایران که نشان‌دهنده عمیق‌تر شدن رکود در صنایع ایران هست.
«بر اساس آمارهای سازمان تجارت جهانی، سهم ایران از صادرات کالا در دنیا از 34/. درصد در سال 2015به 27/. درصد در سال 2016تنزل یافته است. بر اساس همین گزارش، ایران با رتبه 170جهانی، سهم اندکی در صادرات کالا به کشورهای جهان دارد که این میزان به هیچ‌وجه قابل مقایسه با کشورهای همسایه هم‌چون ترکیه و عربستان و قطر ندارد». (سایت حکومتی هشدارنیوز 19مرداد 96)

در آمارهای صادرات، رتبه جهانی ترکیه 16، عربستان 25و قطر 27است. در حالی که ایران ۱۷۰هست. نتیجه همین رکود صنایع، بیکاری است که بحرانش ادامه پیدا کرده است. (همان منبع)

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a74b25bf-daa4-4306-8cec-bd83d32475a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات