728 x 90

اعتصاب‌غذا و آکسیونهای ایرانیان در شهرهای مختلف جهان در همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
ایرانیان آزاده و هواداران و حامیان مقاومت ایران در همبستگی با زندانیان اسیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت تظاهرات و آکسیونهای اعتراضی در شهرهای مختلف جهان از جمله در لس‌آنجلس (آمریکا) برلین و هامبورگ (آلمان)، لندن (انگلستان)، استکهلم و یوتوبوری (سوئد)، اسلو (نروژ)، کپنهاگ، آرهوس (دانمارک)، دنهاق (هلند)، تورنتو، اتاوا، ونکور (کانادا) برگزار کردند.

آکسیون هواداران مقاومت در شهر لس‌آنجلس در روز شنبه ۲۸مرداد (۱۹اوت) در مقابل ساختمان فدرال بیلدینگ برگزار شد. در این آکسیون که شماری از اعضای شورای ملی مقاومت شرکت داشتند و آقای فیلابی و امیر آرام سخنرانی کردند هم‌چنین بیانیه همسبتگی با زندانیان اعتصابی توسط یک گروه از زندانیان سیاسی سابق اعلام شد.

در برلین در روز ۴شهریور (۲۶اوت)، ایرانیان آزاده در مقابل دروازه براندنبورگ دست به اعتراض زدند. تجمع‌کنندگان که شماری از آنها در اعتصاب‌غذا بودند، مراجع مدافع حقوق‌بشر و وجدانهای بیدار را به دفاع از زندانیان اعتصابی در زندان گوهردشت فراخواندند. جوامع ایرانی شرکت‌کننده طی بیانیه‌یی از دولت المان خواستند که در قبال این بیعدالتی سکوت نکنند و برای جلوگیری از جنایتی که رژیم آخوندی در حال رقم زدن آن است، دست به اقدام بزنند.

لئو داتسن برگ، عضو سابق هیأت‌رئیسه دموکرات‌مسیحیان در مجلس فدرال آلمان، در این گردهمایی گفت: «دیکتاتوری تهران ضعیف است، در محاصره بحرانها به‌سر می‌برد و مورد تنفر مردم قرار دارد. این ضعف را می‌خواهد با قدرت‌نمایی در قبال زندانیان سیاسی بی‌حفاظ و بی‌دفاع بپوشاند».

شرکت کنندگان از دولت آلمان و اتحادیه اروپا خواستند برای تشکیل یک کمیته تحقیق از سوی ملل‌متحد درباره قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷و محاکمه و مجازات مسئولان این جنایت بزرگ اقدام کند. اجرای نمایش اعدام جمعی که توسط شماری از جوانان اجرا شد، حاضران در این تجمع را تحت تاثیر بسیار قرار داد.

هواداران مقاومت در هامبورگ با اعتصاب‌غذای یکروزه به حمایت از زندانیان اعتصابی پرداختند در این اکسیون بیانیه کمیته آلمانی همبستگی با ایران آزاد، در همبستگی با زندانیان اعتصابی گوهردشت قرائت شد

در اکسیون اعتراضی حامیان مقاومت در اسلو (نروژ) آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک طی سخنانی حمایت و همبستگی مقاومت ایران را از مقاومت زندانیان سیاسی اعتصابی اعلام کرد.

در کانادا هواداران مقاومت در شهرهای تورنتو، اتاوا، ونکور در حمایت از این زندانیان اعلام اعتصاب‌غذای یک روزه کردند. آنها با در دست گرفتن مشعل و عکسهای زندانیان مقاومت آنان را گرامی داشتند.

در دنهاق (هلند) هموطنان آزاده علاوه بر میزکتاب در روزهای مختلف هفته، در اکسیونی که در روز شنبه برگزار شد تصاویر زندانیان را به گردن داشتند در همبستگی با زندانیان اعتصاب‌غذا کردند.

در لندن (انگلستان) ایرانیان آزاده در حالیکه تصاویر زندانیان اعتصابی را به گردن داشتند، با برگزاری میز کتاب به افشاگری در مورد تشدید فشار و سرکوب زندانیان پرداختند.

در استکهلم (سوئد) ایرانیان آزاده در حمایت از جنبش دادخواهی و زندانیان سیاسی نمایشگاه برپا کردند و دست به اعتصاب‌غذا زدند. در یوتبوری نیز نمایشگاهی در حمایت از زندانیان اعتصابی برگزار شد. هواداران مقاومت در شهرهای مالمو و بروس و هرانسان در سوئد و کپنهاک و آرهوس در دانمارک آکسیونهای اعتراضی و نمایشگاههای عکس در همبستگی با زندانیان اعتصابی برپا کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶شهریور ۱۳۹۲ (۲۸اوت ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3a4c389-780e-45bc-8ad5-b4f827772faf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات