728 x 90

تجمع اعتراضی جمعی از پرسنل و کارگران شرکت آذرآب اراک

تجمع اعتراضی جمعی از پرسنل و کارگران شرکت آذرآب اراک
تجمع اعتراضی جمعی از پرسنل و کارگران شرکت آذرآب اراک
روز شنبه ۴شهریور ۹۶جمعی از پرسنل و کارگران شرکت آذرآب اراک بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار حقوق خود شدند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن 5ماه حقوق عقب‌افتاده تجمع کرده‌اند.

خاطر نشان می‌شود هر بار که کارگران کارخانه آذر آب اراک اعتراض می‌کنند با ضرب ‌و شتم یا با وعده دروغین، آنها را پراکنده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی کارگران آذرآب اراک

در اراک جمعی از کارگران آذرآب اراک در اعتراض به محقق نشدن وعده‌ها و پرداخت نشدن مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگزاران هم‌چنین به معلق شدن یکی از نمایندگانشان از کار اعتراض دارند.

تجمع کارگران آذر آب اراک برای چهارمین روز در اعتراض به ۴۳ماه مزد معوقه

کارگران شاغل در کارخانه «آذر آب اراک» در انتقاد به بی‌توجهی مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات معوقه خود برای چهارمین روز متوالی دست به اعتراض و تجمع زدند.
یکی از کارگران حاضر در تجمع روز پنجشنبه ۲۹تیر ۹۶گفت: «از روز دوشنبه برای معوقات مزدیمان در محوطه کارخانه تجمع کرده‌ایم اما هربار به جز وعده‌ ، سخن دیگری از زبان کارفرما و مسئولان مربوطه نشنیدیم».
او ادامه داد: «در نتیجه ادامه همین وضعیت به ناچار دو روز گذشته نیز در محدوده میدان باغ ملی و مرکز شهر اراک در حوالی محل استقرار کارخانه جمع شدیم».
بر اساس اظهارات این کارگر آذرآب دلیل اعتراض او و همکارانش، پرداخت نشدن دست‌کم ۴۳ماه مزد معوقه و ۹ماه حق بن از سوی کارفرماست.
کارگران این واحد سازنده پروژه‌های نیروگاهی، در ادامه گفتند: هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تأمین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده است.

تجمع اعتراضی روزانه کارگران اخراج شده کارخانه آذرآب اراک

بنا‌ به خبرهای رسیده کارگران اخراج شده کارخانه «آذر آب اراک» روز 29خرداد 96 در مقابل درب ورودی این شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع به‌طور روزانه و برای بازگشت به کار و دریافت دست‌کم سه ماه مزد معوقه برگزار می‌شود.
بنا‌ به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا کارگران کارخانه آذرآب که در زمینه پروژه‌های نیروگاهی پالایشگاهی، پتروشیمی و سیمان فعالیت دارند گفتند: در اولین روز از خرداد ماه سال جاری (۹۶) حدود ۲۲کارگر بخش رنگ و سند پلاست توسط کارفرما تعدیل شدند و هنوز وضعیت سه ماه معوقات مزدی آنها روشن نشده است.
یک از کارگران می‌گوید: این کارگران برای بازگشت بکار تقریباً هر روز مقابل درب ورودی شرکت دست به اعتراض می‌زنند.
کارگران می‌گویند جدا از اخراجهای اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰۰کارگر قراردادی در این واحد مشغول کارند، و از قرار معلوم مجموع کارگران این کارخانه برای ۳ماه مزد معوقه، ۷ماه حق بن پرداخت نشده و وضعیت نامعلوم بیمه تکمیلی درمانی و صندوق قرض‌الحسنه این واحد صنعتی از کارفرما طلبکارند.
این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده کارگران نیز از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.
کارگران این کارخانه می‌گویند کارخانه آذر آب اراک با وجود آن که در سال‌های گذشته هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نداشت، هم‌اکنون از یک‌سال قبل به‌دلیل کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی، دچار مشکل شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff789b8d-680a-4679-abd0-5fe9cf702147"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات