728 x 90

تاکنون ۱.۳میلیون نفر برای ادای حج وارد عربستان شده‌اند

کعبه
کعبه
عربستان سعودی اعلام کرد برای انجام مراسم حج امسال تاکنون ۱.۳میلیون نفر وارد عربستان شده‌اند.

1شهریور 96 اداره کل گذرنامه عربستان سعودی در حساب توئیتری خود گزارش داد بر اساس این آمار، یک میلیون 228هزار و 666نفر از طریق هوایی، 9758نفر از طریق دریا و 75هزار و 787نفر از طریق زمینی وارد عربستان سعودی شدند.

بر اساس آمارهای رسمی عربستان سعودی، سال گذشته ۱.۹میلیون نفر از مسلمانان جهان مناسک حج را ادا کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

حجاج ایران افشا می‌کنند

تعدادی از زائران ایرانی که به‌منظور ادای مناسک حج وارد خاک عربستان سعودی شدند از نحوه استقبال این کشور از آنها ابراز خوشحالی کردند. آنها گفتند به‌محض این‌که وارد سرزمینهای مقدس در عربستان سعودی شدند نگرانی و تصورات اشتباهی که داشتند از بین رفت. این نگرانی ناشی از تبلیغات منفی رژیم ایران بود.
 گزارشی از العربیه 27مرداد 96:
یک خانم: من محبیان هستم. استقبال از ما بسیار خوب بود. در سطح برجسته‌ای از ما استقبال شد. قبل از سفر نگران بودیم ولی متوجه شدیم که این نگرانی اساساً دلیلی نداشته است. از تمامی مسؤلان سعودی تشکر می‌کنیم.
یک خانم دیگر: در ایران زنان را می‌ترساندند و می‌گفتند در این کشور هیچ امنیتی وجود ندارد. ولی وقتی که به اینجا رسیدیم عکس این را دیدیم. همه چیز خوب است.
یک مرد: خدا را شکر که مرا موفق کرد امسال وارد مناسک حج شوم. همه چیز تا این لحظه خوب بود. امیدوارم که مسلمانان با همین شیوه ادامه بدهند، متحد باشند و قلب هایشان با هم باشد.
یک خانم: بعد از این‌که به اینجا رسیدیم دیدیم که هر چیزی که حدس می‌زدیم درست نبوده، با گل از ما استقبال کردند. همه چیز عالی است. نمی‌توانم واقعیت اینجا را بیان کنم. همه برنامه‌ها از پیش آماده شده بود.

دیدگاه ولی‌فقیه ارتجاع با این مناسک مقدس

رور 9مرداد 96ولی‌فقیه ارتجاع، در دیداری با کارگزاران رژیم در مراسم حج، با شاخ‌شکستگی درباره نمایشهای موسوم به برائت صرفاً به کلی‌گویی پرداخت و به جای آن توصیه کرد که از بازارگردی خودداری شود.
وی اضافه کرد: مراقب باشیم قضایای مسجدالحرام و منا نباید تکرار شود.
خامنه‌ای که درباره تحریمهای مصوب کنگره و سنای آمریکا و بحرانی که رژیمش را فراگرفته، دم فروبسته بود، به دجالبازی کلی علیه آمریکا بسنده کرد و گفت: اظهار موضع درباره حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه جایش کجاست؟ حج بهترین جاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f04bc20-b215-4634-9e8f-6b45c0c20f94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات