728 x 90

-

آلونکهای بغداد

-

بغداد - مناطق فقیر و حلبی‌آباد - آرشیو
بغداد - مناطق فقیر و حلبی‌آباد - آرشیو
بیش از نیم میلیون نفر در حلبی‌آبادها و آلونکها در حومه شهر بغداد زندگی می‌کنند. در کشوری که روی دریایی از نفت است از سایه سر حکومت نوری مالکی زندگی مردم این‌گونه می‌گذرد.
گزارشی از تلویزیون الشرقیه
بیش از نیم میلیون نفر در خانه‌های حاشیه شهر بغداد از ساده‌ترین الزامات یک زندگی شرافتمندانه آن هم در کشوری که بودجه آن انفجاری است محروم هستند. بر اساس آمارهای رسمی بیش از 225 محله در حاشیه شهر بغداد وجود دارد. مقامهای دولتی اذعان می‌کنند که از کاهش تعداد روزافزون افراد کم‌درآمد عاجز هستند. از طرف دیگر یک برنامه‌ریزی برای اسکان دادن این افراد وجود ندارد.
منطقه یا ناحیه‌ای از بغداد نیست که خالی از آلونکها باشد. این آلونکها طی 9سال گذشته به طرز عجیبی رشد کرده‌اند. در حال حاضر در 225آلونک نشین 600هزار شهروند زندگی می‌کنند
یکی از ساکنان این آلونکها: هیچ کاری نکردند، هیچ کاری نکردند این هم نتیجه‌ای که می‌بینید، این مناطق هیچ چیزی ندارند
یک ساکن دیگر: زمان انتخابات که می‌شود می‌آیند و توی پاکت 50هزار دینار می‌دهند و می‌گویند از جریان فلانی و حزب فلانی هستند وقتی انتخاب شدند فی امان الله دیگر آنها را نمی‌بینیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/710e94de-70e9-496a-9bd4-3d9d5de4bca4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات