728 x 90

بیانیه نیکی هیلی در مورد دیدار با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

دیدار نیکی هیلی با یوکیا آمانو
دیدار نیکی هیلی با یوکیا آمانو
روز چهارشنبه 1شهریور 96 نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد به‌دنبال دیدار با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین طی بیانیه‌یی تصریح کرد عزم آمریکا بر این است که آژانس به‌طور سفت و سخت بر فعالیتهای اتمی رژیم ایران نظارت می‌کند. متن این بیانیه از این قرار است:
«امروز سفیر نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، اتریش دیدار کرد. سفیر هیلی در وین به‌سر می‌برد تا با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند تا تلاشهای مانیتورینگ و راستی‌آزمایی و التزام رژیم ایران به توافق اتمی، آن‌گونه که در قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل‌متحد آمده است را مورد بحث قرار دهد.

سفیر هیلی حمایت قوی آمریکا از مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتقل نمود و متذکر شد که یک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قوی و معتبر باشد در راستای منافع امنیت ملی آمریکا می‌باشد. وی تخصص فنی و اعتبار، حرفه‌یی بودن و جدیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مانیتورینگ و راستی‌آزمایی در ایران مورد ستایش قرار داد. سفیر هیلی و مدیرکل آمانو نگرانیهای آمریکا حول اطمینان از این‌که رژیم ایران به‌طور کامل به التزاماتش ملتزم باشد را مورد بحث قرار دادند و متذکر شدند که گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به میزانی درست است که رژیم ایران دسترسی به هر تأسیساتی را که آژانس به آن مظنون است بدهد. آنان هم‌چنین اهمیت جلوگیری از سوء‌استفاده رژیم ایران از نگارش مبهم در توافق اتمی را مورد بحث قرار دادند. سفیر هیلی مجدداً روی عزم آمریکا برای اطمینان از این‌که آژانس دارای منابعی است که برای راستی‌آزمایی سفت و سخت فعالیتهای مرتبط با برنامه اتمی رژیم ایران نیاز است تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f414cfef-45c6-4d66-bf47-eed0c1157e24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات