728 x 90

آلمان، روسیه و چین بر حل بحران کره شمالی تأکید کردند

وانگ یی وزیر خارجه چین
وانگ یی وزیر خارجه چین
وزرای امور خارجه چین، روسیه و آلمان در گفتگوی تلفنی بر حل مسالمت‌آمیز اختلاف کره شمالی با آمریکا تأکید کردند.

آناتولی چهارشنبه ۲۵مرداد ۹۶ افزود وانگ یی وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سیمگار گابریل همتای آلمانی خود تحولات شبه جزیره کره را مورد ارزیابی قرار داده و بر حل مسالمت‌آمیز این مسأله تأکید کرده است.

وزیر امور خارجه چین در گفتگو با همتای روسی خود نیز در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه‌یی و تحولات اخیر شبه جزیره کره به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

او هم‌چنین تصریح کرده است که حل مسأله هسته‌یی کره شمالی از راههای مسالمت‌آمیز و با در نظر گرفتن منافع مشترک تمامی طرفین حایز اولویت است.

بیشتربخوانید
مواضع مخلتف در مورد بحران کره شمالی

فرانس 24سه‌شنبه 24مرداد 96:
یک اختلاف‌نظر ظاهری در داخل کاخ سفید وجود دارد. جیم متیس وزیر دفاع آمریکا گفته است برای برخورد با تهدیدی که از طرف کره شمالی شده دیپلوماسی بهترین سیاست است. اما دونالد ترامپ لحن و کلماتی تند علیه کیم جونگ اون بکار برد.

ترامپ: «اگر او تهدید کند، البته سالهاست تهدید می‌کند و خانواده او هم سالهاست تکرار می‌کنند، اگر کاری علیه گوام یا علیه هر جای دیگر علیه یک متحد آمریکا بکند فی الواقع پشیمان خواهد شد و سریع هم پشیمان خواهد شد.»

برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا پیرامون کره شمالی
اتحادیه اروپا نشست فوق‌العاده کمیته سیاسی و امنیتی خود را روز دوشنبه 23مرداد 96 با حضور سفیران این اتحادیه در راستای بررسی بحران بین آمریکا و کره شمالی به‌ریاست فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در بروکسل برگزار کرد.

این نشست با انتشار یک بیانیه پایانی به‌کار خود پایان داد. در این بیانیه که موگرینی آن را قرائت کرد آمده است ”با تأکید بر لزوم کاهش فوری تنش بین واشینگتن و کره شمالی از پیونگ یانگ خواسته می‌شود تا از اقدامات تحریک‌آمیز که باعث افزایش تنش در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی می‌شود خودداری کند“.
فدریکا موگرینی در ادامه سخنان خود هم‌چنین از آمریکا خواست که از تلاشهای دیپلوماتیک در راستای پاک سازی غیرقابل بازگشت شبه جزیره کره از سلاحهای هسته‌یی حمایت کنند.
وی در ادامه، شتاب گیری برنامه موشکی و هسته‌یی کره شمالی را نقض جدی و نگران‌کننده خواند.

سرهنگ اولیور نورث: رژیمهای دیوانه کره شمالی و ایران تهدید حیاتی هستند
تلویزیون فاکس‌ نیوز 23مرداد 96: از یکطرف وزیر تیلرسون را داریم که می‌گوید ما هنوز حاضر به مذاکره هستیم و امروز هم شنیدیم که از طریق کانالهای پشت صحنه با کره شمالی مشغول گفتگو هستند اما پرزیدنت ترامپ را هم داریم که گفته است ما مهمات‌گذاری و هدف گیری کرده و آماده‌ایم تا از آمریکا و خاکمان دفاع کنیم. کدام درست است؟

سرهنگ اولیور نورث:‌ من به‌طور کامل با جان بولتون موافقم که گفت به نفع چین است که الآن عمل کند در غیراینصورت آمریکا مجبور است علیه رژیم پیونگ یانگ دست به حمله پیشگیرانه بزند و این هم عواقبی فاجعه‌بار خواهد داشت نه فقط برای کره شمالی بلکه برای مردم چین هم همین خواهد بود.

تصور کنید 20درصد جمعیت کره شمالی یعنی 25میلیون مانند مردم ویتنام به سمت چین روانه شوند که این برای چین فاجعه‌یی عظیم خواهد بود.

بنابراین در فاصله زمانی که هست لازم است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور چین را قانع کند که قاطع و جدی هستیم و گفتگو با کیم جونگ اون هدر دادن وقت است.
ما با یک خطر روشن و عاجل مواجهیم یک تهدید حیاتی از طرف رژیمهایی دیوانه در پیونگ یانگ و تهران. ما باید مطمئن شویم که همه اینها فهم کنند که ما جدی هستیم. برای اینکار باید ناو جنگی نیروی دریایی را به کره شمالی بفرستیم این علامتی بزرگ و محسوس خواهد بود.

ما باید تجهیزات و نیروی دریایی و تفنگدار بیشتری در این منطقه مستقر کنیم، ماهواره‌ها و تجهیزات شناسایی بیشتر مستقر کنیم تا لیست اهداف را به روز کنند. می شود تجهیزات حفاظتی بیولوژیک و شیمیایی به جمهوری کره فرستاد و حتی در نهایت می‌توان از نخست‌وزیر ژاپن خواست به پکن برود و به رئیس‌جمهور چین بگوید که اگر در این بحران درست عمل کند و کیم جونگ اون کوتاه بیاید، کارش و اعتبارش در تاریخ ثبت خواهد شد. اینها کارهایی است که باید قبل از اقدام نظامی انجام شود.

ما باید به چین نشان دهیم که جدی هستیم...
همان‌طور که سفیر بولتون گفته است سالهای سال علیه کره شمالی بلوف و حرفهای پوچ بوده است اما این رئیس جمهور، کسی است که به‌شدت جدی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e12687d7-d83d-4a49-86cd-11bc76618f4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات