728 x 90

فشارها علیه زندانیان تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل ‎

زندان و تشديد سركوب زندانيان
زندان و تشديد سركوب زندانيان
به گفته منابع نزدیک به زندانیان در زندان مرکزی اردبیل تبعیض قومی بیداد می‌کند. دژخیمان زندان اردبیل با زندانیان با قومیتهای دیگر و زندانیان تبعیدی رفتار خصمانه و تبعیض‌آمیز داشته و به بهانه‌های مختلف؛ آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.
گردانندگان زندان از افسر بند و افسر کشیک تا بالاترین آنها از عاملان این تبعیضها هستند.
این فشار و آزارها شامل کوچکترین و ابتدایی‌ترین نیازهای زندانیان می‌شود.
 
برای نمونه به آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاده است توجه کنید:
روز ۲۲مرداد ماه؛ وکیل بند که از گماشتگان و افراد وابسته به رئیس زندان است؛ برای یک زندانی به نام ماهر کعبی یکی از زندانیان سیاسی بند پنج ایجاد محدودیت کرده و به وی که بیمار بوده اجازه استفاده از سرویس بهداشتی را نمی‌دهد. وکیل بند برای این زندانی سیاسی ایجاد محدودیت کرده و با ایجاد فضا و جروبحث قصد درگیری داشت که ماهر کعبی به این موضوع اعتراض می‌کند. وکیل بند او را تهدید به گزارش نویسی و تنبیه می‌کند.
 شب همان روز این زندانی سیاسی توسط رئیس جنایتکار بند احضار و مورد بازخواست قرار می‌گیرد و از وی خواسته می‌شود که در خصوص اجرای ضوابط بند تعهد کتبی بدهد. این زندانی پاسخ می‌دهد که من فردی هستم که به‌دلیل عقیده‌ام به اینجا آمده‌ام. شما حق ندارید با این محدودیتها مرا تحت فشار قرار بدهید. آیا می‌خواهید ما را از ابتدایی‌ترین نیازهایمان ممنوع کنید. من شش سال است که در زندان هستم و تابحال زیر یک تعهد را هم امضا نکرده‌ام.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f9cd1c9-959e-4c38-94fd-8d7212c7baed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات