728 x 90

کشته و مجروح شدن دهها تن در حمله به یک مسجد در افغانستان

حمله مسلحانه به مسجدی در ولایت تخار افغانستان
حمله مسلحانه به مسجدی در ولایت تخار افغانستان
در حمله مسلحانه به مسجدی در ولایت تخار افغانستان، 4تن کشته و حدود 40نفر زخمی شدند.

فرمانده پلیس ولایت تخار، ژنرال فقیر محمد جوزجانی در این باره گفت: ”در حمله اعضای یک گروه شبه‌نظامی محلی به مسجدی در این استان، حداقل 4نفر کشته و 40تن دیگر مجروح شدند“.

به گفته وی علت این حمله اختلاف افراد حمله کننده با مولوی محفوظ امام مسجد بوده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان طالبان در شمال افغانستان

ارتش افغانستان، عملیات هوایی و زمینی را علیه شبه‌نظامیان طالبان در منطقه میرزا اولنگ در شمال افغانستان آغاز کرده است.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی استانداری سرپل در شمال افغانستان روز 20مرداد 96 به رسانه‌ها گفت: همزمان با عملیات ارتش افغانستان، علیه طالبان در منطقه میرزا اولنگ، تا به‌حال دو پاسگاه که به تصرف طالبان درآمده بود، بازپس گرفته شده است.

وی افزود در سقوط منطقه میرزا اولنگ ولایت سرپل از سوی شبه‌نظامیان، 30غیرنظامی را کشته و 235نفر دیگر را به اسارت گرفتند.

منطقه «میرزا اولنگ» افغانستان به دست طالبان افتاد

روز 14مرداد 96 مقامهای دولتی ولایت سرپل در شمال افغانستان از تصرف منطقه میرزا اولنگ در این ولایت توسط طالبان خبر دادند.

در همین راستا «ذبیح الله امانی» سخنگوی ولایت سرپل، گفت که میرزا اولنگ منطقه استراتژیک و مهمی است که بخشی از شهر صیاد این ولایت است و با مرکز ولایت؛ شهر سرپل بیست کیلومتر فاصله دارد.

به گفته این مقام دولتی افغان، طی 48ساعت گذشته و در جریان درگیری نیروهای دولتی افغانستان با طالبان، ده نفر از طالبان به همراه دو تن از فرماندهان آنها جان خود را از دست داده‌ اند.

به گفته او، طالبان از دو روز قبل حملات گسترده‌یی را در این منطقه انجام داده بود و سرانجام حوالی ساعت سه نیمه‌شب گذشته به وقت محلی، کنترل منطقه را به دست گرفتند.

هم‌چنین گفته می‌شود در جریان این درگیریها 6پلیس محلی به همراه یک سرباز ارتش ملی و دو غیرنظامی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کشته شدن ۵۰غیرنظامی به دست طالبان

روز دوشنبه ۱۶مرداد ۹۶ به گفته مقامات محلی ولایت سرپل در شمال افغانستان دست‌کم ۵۰غیرنظامی به دست تروریستهای طالبان کشته شدند.

سخنگوی والی سرپل گفت که مهاجمان مسلح ابتدا به یک پست بازرسی پلیس محلی حمله کرده و سپس وارد روستا شدند و غیرنظامیانی را که اغلب شیعه بودند به‌قتل رساندند، در میان کشته شدگان، کودکان، زنان و نیروهای امنیتی بودند که به شکل بی‌رحمانه و غیرانسانی کشته شدند.

طالبان شرکت در این کشتار را تکذیب کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3996aed-d6a6-42c3-92ff-fb1a21eb9a93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات