728 x 90

تهدید کره شمالی توسط دونالد ترامپ

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
دونالد ترامپ شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به تهدید کره شمالی گفت:‌ ما آلترناتیوهای بسیاری را در رابطه با وقایع کره شمالی بررسی می‌کنیم، آن کشور به کشور ما بسیار بی‌احترامی کرده است او چیزهایی گفته است که وحشتناک است. او از دست من نمی‌تواند خلاص شود.

او برای مدت زیادی از این موضوع گریخته است او و خانواده او ولی این بار نمی‌تواند. من خواندم که گفته است ما تا 15اوت در گوام خواهیم بود. بگذارید ببینیم او با گوام چه می‌کند، اگر او کاری در گوام انجام دهد حادثه‌یی رخ خواهد داد که نظیر آن را که چه بر سر کره شمالی بیاید را کسی ندیده است.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی:‌ جزیره گوام آمریکا را هدف قرار می‌دهیم

سی.ان.ان شب گذشته 17مرداد 96 اعلام کرد طرح‌هایی را آزمایش می‌کند که جزیره گوام و مناطق اطراف آن در خاک آمریکا را با موشکهای میان‌برد و دور برد مورد حمله قرار می‌دهد.

سی.ان.ان افزود:‌ آمریکا ۲بمب‌افکن دیگر از نوع بمب‌افکنهای بی‌۱ را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است. این اقدام موجب خشم پیونگ یانگ شده است و این تهدید می‌تواند نتیجه آن باشد.

این تحولات جدید درست چند ساعت بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ اولتیماتوم بسیار نگران‌کننده‌ای را صادر کرد.

هاوایی در آماده‌باش حمله هسته‌یی کره شمالی

تلویزیون سی.ان.ان ۱۹مرداد ۹۶ خبر داد که مقامهای آمریکایی آژیرهای خطر را در مناطق مختلف مجمع الجزایر هاوایی آماده کرده و از مردم این ایالت خواسته‌اند که آماده باشند که در صورت حمله احتمالی هسته‌یی کره شمالی به پناهگاه بروند.

تهدید کره شمالی به حمله گوام

تلویزیون سی.ان.ان.روز چهارشنبه در گزارشی از هونولولو، مرکز هاوایی، این ایالت را در خط مقدم ‏تهدیدهای پیونگ یانگ علیه آمریکا دانست و گفت: از لحظه شلیک موشک از کره شمالی تا برخورد آن به هاوایی تنها بیست ‏دقیقه زمان خواهد برد. پنج دقیقه زمان برای مخابره شلیک موشک به سمت هاوایی نیاز است و این به‌معنای وجود تنها 15 ‏دقیقه برای به صدا در آوردن آژیرهای خطر و رفتن مردم این جزیره به پناهگاه است.‏

تهدید کره شمالی به حمله و آماده باش

افزایش نگرانی و سطح هشدار در هاوایی پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی تهدید کرده است چهار فروند موشک میانبرد ‏خود را طی روزهای آتی به سوی گوآم پرتاب خواهد کرد. گوآم، از قلمروهای وابسته به ‏آمریکا در اقیانوس آرام است.‏‎

حمایت فرانسه، ژاپن و کره جنوبی از موضع دونالد ترامپ در مقابل کره شمالی

فرانسه، ژاپن و کره جنوبی از موضع دونالد ترامپ در مقابل کره شمالی حمایت کردند. دولت فرانسه اعلام کرد که پاریس از موضعگیری رئیس‌جمهوری ایالات متحده در برابر پیونگ یانگ حمایت می‌کند.
دولت ژاپن از این موضعگیری استقبال کرد و گفت: ما معتقدیم در شرایط موجود، تقویت همکاری آمریکا - ژاپن منجر به افزایش قدرت بازدارندگی و توان پاسخگویی ما می‌شود.
هم‌چنین سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی گفت سئول همکاری نظامی خود را با واشینگتن به بالاترین سطح ارتقا داده است. وی افزود «با اذعان به افزایش و جدی‌تر شدن شرایط امنیتی در شبه جزیره کره، که نتیجه ادامه تحریکات و تهدیدهای کره شمالی است، در جلسه امروز شورای امنیت ملی تصمیم گرفته شد از کره شمالی مصرانه خواسته شود از تمامی اقداماتی که موجب بحرانی شدن اوضاع در منطقه می‌شود، خودداری کند.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d3d271b-539b-4d83-9661-5333c5bd2b23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات