728 x 90

تأکید عربستان سعودی بر موضع سابق خود در قبال سوریه

عادل بن سراج مرداد معاون وزیر امور خارجه عربستان
عادل بن سراج مرداد معاون وزیر امور خارجه عربستان
عادل بن سراج مرداد معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با ریاض سیف رئیس شورای ملی نیروهای انقلاب و مخالفان سوریه بر حمایت ریاض از حق مردم این کشور برای تعیین آینده خود تأکید کرد.

تی‌آرتی ۱۹مرداد ۹۶ افزود: عادل بن سراج مرداد در این دیدار هم‌چنین موضع تغییرناپذیر کشورش در قبال بحران سوریه و ارزیابی آخرین تحولات این کشور را ابراز داشته است.

گفتنی است به گزارش برخی رسانه‌ها عادل الجبیر در دیدار با رئیس و هماهنگ‌کننده «هیئت عالی مذاکرات» مخالفان رژیم اسد از موافقت عربستان سعودی با این رژیم خبر داده است، اما اظهارات وی توسط مقامات وزارت امور خارجه این کشور تکذیب شد.

بیشتر بخوانید:
 
 

تأکید مجدد عربستان سعودی بر کناره‌گیری بشار اسد

یک مقام مسؤل در وزارت‌خارجه عربستان سعودی تأکید کرد موضع این کشور نسبت به بحران سوریه ثابت است. او گفت راه‌حل سوریه می‌بایست بر اساس بیانیه ژنو یک و تدوین قانون اساسی جدید باشد. علاوه بر این عربستان سعودی تأکید کرد در آینده سوریه بشار اسد جایی نخواهد داشت.
در شرایطی که رویدادهای نظامی در سوریه به‌سر عت شکل می‌گیرد و نیروهای منطقه‌یی و بین‌المللی در این بحران چه بشکل علنی و یا به‌صورت غیرعلنی سهیم می‌شوند، این تصادفی نیست که عربستان سعودی تأکید کند موضعش نسبت به سوریه ثابت است.

عربستان سعودی تأکید کرد راه‌حل بحران سوریه می‌بایست بر اساس اعلامیه ژنو یک باشد.

تأکید مجدد عربستان سعودی: بشار اسد هیچ نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت.

خبرگزاری رویتر 15مرداد 96 اعلام کرد:‌
عربستان سعودی که یک پشتیبان اصلی رزمندگان سوریه است روز یکشنبه گفت این کشور کماکان از یک توافق بین‌المللی در مورد آینده سوریه حمایت می‌کند و بشار اسد نباید نقشی در هرگونه انتقال قدرت داشته باشد.
وزارت‌خارجه عربستان گزارش رسانه‌های خبری را که گویا عربستان در حال بررسی یک انتقال سیاسی با حفظ بشار اسد است، تکذیب کرد.
رسانه‌های روسیه از جمله ”راشا تودی متعلق به دولت روسیه شایع کرده بودند که عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان گفته است بشار اسد در مرحله اول انتقال سیاسی می‌تواند در قدرت بماند. وزارت‌خارجه عربستان چنین اظهاراتی را دروغ دانست.
در بیانیه وزارت‌خارجه عربستان آمده است: موضع عربستان سعودی در رابطه با بحران سوریه قاطع است و بر اساس بیانیه شماره یک ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است.

دیدار ریاض حجاب و عادل الجبیر در ریاض

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ۱۲مرداد ۹۶ با ریاض حجاب رئیس و هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات مخالفان رژیم اسد در ریاض دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد.
بنا‌ به این گزارش در این دیدار وزیر امور خارجه عربستان بر آمادگی این کشور برای حمایت از وظایف محوله به هیأت عالی مذاکرات مخالفان تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6878be7-4d48-436f-9077-18340b024ca8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات