728 x 90

اشغال ساختمان پارلمان ونزوئلا توسط طرفداران مادورو

اشغال ساختمان پارلمان ونزوئلا توسط طرفداران مادورو
اشغال ساختمان پارلمان ونزوئلا توسط طرفداران مادورو
نمایندگان پارلمان ونزوئلا روز سه‌شنبه 17مرداد 96 خبر از اشغال پارلمان این کشور توسط اعضا مجلس مؤسسان که در یک انتخابات فرمایشی توسط مادورو رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شدند دادند.

به گفته نمایندگان، نفرات ارتش نیز این افراد را همراهی می‌کردند. عکسهای انتشار یافته توسط نمایندگان پارلمان این اشغال را نشان می‌دهد.

خاطر نشان می‌شود که پارلمان کنونی ونزوئلا که دو سوم کرسی‌های آن در دست اپوزیسیون است از زمان تشکیل، در سال گذشته به مخالفت با سیاستهای رئیس‌جمهور مادورو در زمینه‌های آزادی زندانیان سیاسی، نحوه برخورد با بحران اقتصادی و فساد در تشکیلات دولتی برخاست و در این مدت خواهان برکناری مادورو قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری او شد که با مخالفت دیوان عالی ونزوئلا که اعضای آن منصوب مادورو بودند مواجه گردید.

مادورو در ادامه مخالفتهایش با پارلمان تصمیم به برگزاری انتخابات و تشکیل یک مجلس مؤسسان متشکل از طرفداران خود گرفت که با مخالفت جهانی و انجام تظاهراتهای گسترده مردم ونزوئلا مواجه شد اما نهایتاً با برگزاری این انتخابات فرمایشی اقدام به تأسیس مجلس جدید کرد.

نمایندگان پارلمان ونزوئلا می‌گویند که مقصود نهایی مجلس مؤسسان جدید انحلال یا سلب اختیار کامل از پارلمان و زمینه‌سازی برای ادامه زمامداری نیکلاس مادورو است.

اعضای مجلس مؤسسان فرمایشی مادورو در نخستین اقدام خود، دادستان کل ونزوئلا را که خواهان تحقیق پیرامون تقلبات گسترده در این انتخابات فرمایشی بود را از کار برکنار کردند و هشدار دادند که ممکن است او را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

بیشتر بخوانید:
انتخابات نمایشی درونزوئلا
آمریکا، آرژانتین، مکزیک و پرو و برخی دیگر از کشورها می‌گویند انتخابات ونزوئلا کاملاً نمایشی بوده است.

گزارشگر فاکس‌ نیوز 14مرداد 96:‌ صحنه‌های وحشتناکی در خیابانهای کاراکاس بوده است از جمله یک بمب منفجر شد که شماری از مأموران پلیس مجروح شدند که بر موتورسیکلت سوار بودند. بخشی از این عصبانیت مردم به‌خاطر این است که این اصلاً انتخابات محسوب نمی‌شود.

این انتخاباتی بوده که در آن کسی نمی‌تواند انتخاب کند که رأی منفی بدهد و تنها می‌شود از میان کاندیدایی که دولت انتخاب کرده یکی را انتخاب کند. به این دلیل بود که خیلی از مردم مایل نبودند به خیابانها بیایند. 10نفر از مردم کشته شدند و طی 4ماه گذشته بیش از 125نفر در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

اگر این قانون اساسی جدید اپوزیسیون را در مجلس ملی حذف کند ما شاهد گسترش خشونتها خواهیم بود.

آمریکا در حال حاضر بر ونزوئلا سخت گرفته است و گفته است این یک گام به سمت دیکتاتوری بوده است. محتمل است آمریکا بخش نفت ونزوئلا را هدف قرار دهد. این در حالیست که دولت ونزوئلا به پول نقد به‌شدت محتاج است.

این تنها آمریکا نیست بلکه شماری از کشورهای دیگر این منطقه مانند مکزیک، آرژانتین و پرو همگی گفته‌اند این انتخاباتی که در ونزوئلا برگزار شده کاملاً نمایشی بوده است.

مجلس مؤسسان ونزوئلا دادستان کل کشور را برکنار کرد
خانم اورتگا دادستان کل ونزوئلا که انتخابات هفته گذشته این کشور را به‌دلیل تقلب، غیرقانونی خوانده بود توسط مجلس مؤسسان برکنار شد

مأموران امنیتی ونزوئلا روز شنبه 14مرداد پیش از اعلام برکناری او، دفترش را محاصره کرده بودند و از ورود و خروج به آن جلوگیری می‌کردند.

خانم اورتگا به خبرنگاران گفت که او را برکنار کرده‌اند تا دولت بتواند شواهد فساد و نقض حقوق‌بشر را پنهان کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d55e2a23-bc50-4286-8ea0-90f7c58a8b80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات