728 x 90

سخنرانی جولیو ترتزی – وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۴، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا - اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

جولیو ترتزی – وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۴، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا
جولیو ترتزی – وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۴، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱ تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

 

سخنرانی جولیو ترتزی – وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۴، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا

سناتور جولیو ترتزی

مهم‌ترین ستون حکومت ایران سپاه پاسداران است

که جامعه ایران و ثبات و رفاه منطقه را مختل کرده است.

تحریم‌ها برای مقابله مؤثر با فعالیت‌های سپاه پاسداران

و لیست‌گذاری آن امروز ضروری است.

 

حکومت تروریستی حاکم بر ایران

اصلی‌ترین بازیگر در جنگهای خونین و خشونت‌آمیز

علیه اروپا و کشورهای خاورمیانه است این تراژدی عظیم باید پایان یابد

 

سناتور جولیو ترتزی- وزیر خارجه ۲۰۱۴-رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

رئیس‌جمهور خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز مقاومت ایران به رهبری رئیس‌جمهور منتخب مریم رجوی،

می‌خواهم امروز با چند کلمه در کنار شما باشم و بار دیگر حمایت قاطع خود را از برنامه ده ماده‌ای برای آینده ایران ابراز کنم. مردم ایران شایسته نهادهای دموکراتیک به رهبری چهره‌های بزرگ سیاسی و اخلاقی هستند، به‌ویژه خانم رجوی، چهره‌هایی که هیچ ارتباطی با این رژیم ضددموکراتیک و دیکتاتوری و هیچ تجربه‌ای از دیکتاتوری، سرکوب، شکنجه و قتل ندارند.

هم‌چنین می‌خواهم عمیق‌ترین تحسین خود را برای تمام مجاهدین خلق ایران و حامیان آنها ابراز کنم که برای آزادی جان خود را به خطر انداخته‌اند و به‌ویژه امروز گرم‌ترین احترام خود را به دوست فوق‌العاده‌یی از ما همه، به دوست بزرگم، جناب محترم آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و بنیان‌گذار کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، ابراز کنم؛ شخصیتی واقعاً برجسته، شخصیتی فوق‌العاده، فردی که با همان شجاعت بزرگ، تعهد و فداکاری عظیم بسیاری از مبارزان مجاهد آزادی عمل می‌کند که در طول زندگی خود به خطر افتاده و حتی به‌خاطر آرمانشان کشته شده‌اند، کما این‌که هنوز هم همین کار را می‌کنند.

مبارزان آزادی آنها در برابر هیچ خطر و چالشی متوقف نمی‌شوند، همان‌طور که آلخو ویدال-کوادراس در طول زندگی خود این کار را انجام داده است. آلخو، متشکرم که برای همه ما الگو بودی.

می‌خواهم بر اهمیت حمایت از ابتکارات در تمام مجامع بین‌المللی مرتبط تأکید کنم.

من کاملاً با موضع اتخاذ شده توسط پارلمان اروپا در ۲۴ آوریل که از نهادهای اروپایی خواست که سپاه پاسداران را به لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا اضافه کند و تأکید کرد که این تصمیم مدتهاست به تأخیر افتاده است، موافق و حمایت می‌کنم.

قطعنامه پارلمان اروپا بر این نکته تأکید دارد که در سال‌های اخیر دهها ترور و تلاش توسط سپاه در خاک اروپا رخ داده و بنابراین پارلمان اروپا خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از هر گونه آزار و اذیت یا تهدید ایرانیان در تبعید در اتحادیه اروپا شده است.

مهم‌ترین ستون حکومت ایران سپاه پاسداران است که نه تنها از طریق دستگاه نظامی بلکه از طریق شاخه‌های سیاسی، مالی، نظامی و فن‌آوری آن جامعه ایران و ثبات و رفاه منطقه را مختل کرده است.

شعله‌ور شدن حملات حزب‌الله به‌طور مستمر، این امر را حتی بیشتر ضروری و آشکارتر می‌کند که اتخاذ تحریم‌ها برای مقابله مؤثر با فعالیت‌های سپاه پاسداران امروز ضروری است.

تمام نیروهای نیابتی رژیم ایران باید متوقف شوند و باید از طریق این اقدامات که بر فعالیت‌های سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن تأثیر می‌گذارد، مسدود شوند. این نیروهای نیابتی دیگر نباید ابزارهایی باشند که سپاه پاسداران بتواند از آنها به‌عنوان ابزار تهدید و ترساندن استفاده کند. آنها نباید علیه مردم خاورمیانه و علیه دموکراسی‌های غربی با مصونیت عمل کنند.

اما متأسفانه، به نظر می‌رسد رژیم ایران از نوعی مصونیت برخوردار است، از جمله به لطف دیپلماسی گروگان‌گیری که یک رسوایی بزرگ است.

استراتژی شناخته شده رژیم ایران برای گروگان‌گیری غربی‌ها باید با قاطعیت و نه با مماشات مواجه شود.

ما، دوستان مقاومت ایران، افراد خیرخواه که علاقه‌مند به حفظ و ترویج امنیت و ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن هستیم، دست از درخواست خود از اتحادیه اروپا و هر کشور عضو اتحادیه برای گنجاندن سپاه پاسداران به‌طور کامل به لیست اشخاص، گروهها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی و مشمول تدابیر محدودکننده برنمی‌داریم.

نهادهای اروپایی و مقامات ملی نیز باید تدابیر را برای جلوگیری و مقابله با فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران تقویت کنند که از طریق نیابتی‌های جنایتکار و عوامل رژیم ایران انجام می‌شود. زیرا حکومت تروریستی حاکم بر ایران نه تنها درگیر است، بلکه اصلی‌ترین بازیگر، بازیگر جنایی اصلی در جنگهای خونین و خشونت‌آمیز برای تجاوز علیه اروپا و علیه کشورهای خاورمیانه است. این تراژدی عظیم باید پایان یابد.

این فقط زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که رژیم ایران، مانند هر مهاجم دیگر و هم‌پیمانانشان، شکست بخورند. حکومت تروریستی در ایران که توسط آخوندها اداره می‌شود باید از بین برود. نابودی آنها یک پیروزی برای مردم صلح‌دوست ایران خواهد بود که در تعهد ملت‌های دموکراتیک در مبارزه علیه مهاجم شریک هستند.

این آرزوی امروز من برای همه شما و برای همه ما است. خانم رجوی بسیار متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33fc1056-0197-4b78-b841-15e66598e327"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات