728 x 90

۴.۵میلیون دانش‌آموز یمنی از تحصیل محروم هستند

تصویری از کودکان یمنی
تصویری از کودکان یمنی
صندوق کودکان سازمان ملل‌متحد (یونیسف)، طی اطلاعیه‌ای نسبت به محرومیت ۴.۵میلیون دانش‌آموز از ادامه تحصیل به علت پرداخت نشدن حقوق کارکنان در یمن و عدم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هشدار داد.

آناتولی ۹مرداد ۹۶ افزود در پی به دست گرفتن منابع مالی از سوی حوثی‌ها در مناطق تحت کنترل این گروه در یمن، کارمندان وزارت آموزش و پرورش و معلمان این کشور از اواخر سال گذشته تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند.

در همین زمینه، سندیکای آموزش و پرورش در صنعا، پایتخت یمن با اشاره به عدم پرداخت 9ماهه حقوق معلمان خواستار اعتصاب کارکنان حوزه آموزش شده است.

نبرد بین حوثی‌ها و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن با نیروهای دولت قانونی در این کشور از بیش از 2سال پیش تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:‌

دبیرکل سازمان ملل متحد: یمن یک تراژدی با ابعاد فجیع را تجربه می‌کند

دبیرکل سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه 5اردیبهشت 96 در سخنرانی خود در نشستی در ژنو گفت ”یمن یک تراژدی با ابعاد فجیع را تجربه می‌کند. و نیاز به امدادهای انسان‌دوستانه و حفاظت از غیرنظامیان یمن هرگز بیشتر از امروز نبوده است“.

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد که در نشست مشترک با کشورهای سوئیس و سوئد در ژنو شرکت کرده بود درباره فاجعه انسانی در یمن اضافه کرد ”به‌طور متوسط در هر ده دقیقه یک کودک زیر پنج سال به دلایل قابل پیشگیری جان می‌دهد. تمام نسل در حال تلف شدن از گرسنگی است“. این در حالی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت یمن را بزرگترین بحران انسانی جهان خوانده است.
به گفته بیانیه‌ این سازمان ”در مجموع ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار فرد نیازمند به کمک انسانی یا حفاظت در یمن وجود دارد و از سال ۲۰۱۵ به این سو، سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر به جستجوی امنیت خانه هایشان را ترک کرده‌اند، دومیلیون نفر آوارهٰ‌اند“.

گزارش یونیسف از وضعیت خطرناک نیم میلیون کودک یمنی

صندوق کودکان سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه 7فروردین 96 درتازه‌ترین گزارش خود از وضعیت اسفبار کودکان در یمن نوشت: ”نزدیک به ۵۰۰هزار کودک در یمن با توجه به ادامه بحران در این کشور از فقر، گرسنگی و بیماریهای گوناگون رنج برده و در معرض خطر قرار دارند“.
این گزارش با مقایسه وضعیت کودکان یمنی با سال گذشته اضافه کرد: ”این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی افزایشی ۲۰۰درصدی نشان می‌دهد“.

از سویی دیگر سازمان امدادرسانی ”آکسفام“ نیز در گزارش خود که در تاریخ پنجشنبه 3فروردین منتشر کرد با اشاره به وضعیت وخامت‌بار کودکان و مردم یمن در اثر جنگ داخلی و اعمال شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران، وضعیت یمن را ”بزرگترین بحران انسانی در سراسر جهان “ نامید و نوشت ”حدود ۷میلیون نفر در فقر به‌سر می‌برند و قحطی زندگی‌شان را تهدید می‌کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9688add3-d760-4fc8-bd80-767989acab4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات