728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

واکنشهای رژیم آخوندی در برابر تحریمهای جدید کنگره آمریکا

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع، که به مشهد سفر کرده گفت: در گذشته این تحریمها بر اساس فرمان رئیس جمهوری وضع می‌شده اما در حال حاضر به قانون تبدیل شده ااست. آنها نتوانستند در مسیر عادی کارشان را پیش ببرند با عصبانیت و دستپاچگی به این مسیر رفتند. یک بخش‌هایی به تحریمها اضافه شده و شیطنتهایی صورت گرفته است که با توافق هسته‌یی سازگار نیست.

رئیس مجلس ارتجاع برای روحیه‌دادن به سپاه پاسداران و عوامل وارفته رژیم مدعی شد که آمریکا فقط پیازداغ تحریمها را زیاد کرده و سپاه قدس قبلاً هم تحریم بود. وی در عین‌حال به رادیو تلویزیون و رسانه‌های حکومتی هشدار داد: نباید اضطراب ایجا کنند و نباید در دام تبلیغاتی آمریکا بیفتیم. می‌خواهند ما را عصبانی کنند.

ولایتی مشاور خامنه‌ای و عضو هیأت نظارت بر برجام نیز، به‌طور مسخره‌ای گفت: آمریکایی‌ها بدانند که همه گزینه‌ها برای جمهوری اسلامی روی میز است. اما در عین‌حال گفت ما برجام را بر هم نمی‌زنیم.

تلویزیون حکومتی 4مرداد درباره پیامدهای این تحریمها و خودداری مقامات وزارت‌خارجه رژیم از اظهارنظر در این باره گفت: «حالا به‌زودی یک فهرست جدید از افراد و سازمانها و نهادهایی که بیشتر به بحثهای دفاعی مربوط می‌شوند در نوبت تحریم آمریکا قرار می‌گیرند. روسها این تحریم را تأسف‌بار خواندند...
البته این روزها واقعاً سخته پیدا کردن کسانی بهرحال که بیان در رسانه از برجام در یک گفتکوی دوطرفه دفاع بکنند یک مقداری نایاب شده و امیدواریم به هرحال دوستان بیایند و فکر می‌کنم برای منافع ملی مون این تجربه باید مرور بشه انشالله درسهایی از (نامفهوم) مهم بگیریم».

روزنامه سیاست روز  ۵مرداد در  مقاله ”در انتظار پاسخ واقعی و شیردلانه“ در حالی‌که ناامیدی باند خامنه‌ای از پاسخ باند رقیب به تحریمهای آمریکا  را ابراز می‌کرد نوشت: «حالا اوضاع خوب نیست. آن‌قدر نقض عهدآمریکا در حال «تکرار» شدن است که از «فتح‌الفتوح»، «آفتاب تابان»، «باغ گلابی» و... به سمت «تقریبا هیچ» مِیل کرده‌ایم.
اشتباه نشود. در این چند خط قرار نیست به جنازه برجام و یا خدای ناکرده به سربازان دیپلوماسی کشورمان «لگد» بزنیم... حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نه کُری خواندن جواب می‌دهد، نه قدم زدن دونفره و نه حتی خودکار پرت کردن.
ما به نقطه سرِخط که نه، به چند صفحه قبل برگشته‌ایم و حالا باید دعا کنیم دولت، دستگاه دیپلماسی، مجلس و همه آنهایی که در «بزک» برجام سنگ‌تمام گذاشتند،
کاری کنند کارستان. با توئیت کردن، مصاحبه و گفتگوی زنده و مرده کار حل نمی‌شود. شاید لازم باشد، مردم از «محرمانه» های برجام باخبر شوند و بدانند آن بازی برد - برد چگونه رقم خورده که در عین آن که ما به تعهدات خود عمل کرده و می‌کنیم، طرف مقابل نه تنها عمل نمی‌کند که تحریم‌های جدید هم وضع می‌کند.»

کیهان خامنه‌ای
نیز نوشت: دولتمردان کشورمان باید محاسبات دشمن را به‌طور جدی تغییر دهند. محاسباتی که چهار سال پیش وبسایت رادیو بین‌المللی فرانسه درباره آن با صراحت نوشته بود؛ «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.» تا وقتی که ارزیابی غرب از دولت ایران چنین است، باید منتظر افزایش دومینوی فشار، تحریم و تهدید باشیم،
تا جایی که این روزها سران آمریکا با صراحت از رویای تغییر رژیم نیز می‌گویند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8f9410c-c8bf-4259-96da-1bc8057200dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات