728 x 90

چین پول‌های رژیم آخوندی را بلوکه می‌کند

بلوکه شدن پول ‌های رژیم آخوندی توسط چین
بلوکه شدن پول ‌های رژیم آخوندی توسط چین
به‌دنبال هشدار نهاد بین‌المللی ضدپولشویی معروف به FATF نسبت به عواقب هر گونه معامله با رژیم ایران، بانکهای بزرگ چین شامل: بانک چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین و بانک صنعت و تجارت چین، چند ماهی است که پول حاصل از معاملات با شرکتهای پتروشیمی ایرانی را بلوکه کرده‌اند.

علی احمدی یک کارشناس رژیم در زمینه انرژی در گفتگو با رسانه‌های حکومتی (5مرداد 96)، بدون اشاره به هشدار پولشویی رژیم از طرف FATF گفت: «کشور چین به‌عنوان بزرگترین مشتری محصولات پتروشیمی ایران سال‌ها است که در حال معامله تجاری و رسمی با کشورمان است، اما طبق اخبار رسیده از برخی شرکتهای پتروشیمی خصوصی آنها چند ماهی می‌شود که در خصوص وصول هزینه فروش محصولات خود با این کشور به مشکل برخورده و پول آنها در چین بلوکه شده است».

حسین امیری خامکانی عضو مجلس ارتجاع در خصوص بلوکه شدن پول رژیم گفت: «دولت چین در خصوص مبارزه با پولشویی قوانین سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده که در حال حاضر دامن‌گیر معاملات رسمی و تجاری با ایران درباره فروش محصولات پتروشیمی و پلیمری شده است».

وی در پایان با التماس از دولت چین درخواست کرد که: «دولت چین که ادعا دارد در زمان تحریم‌ها روابطش با ایران خوب بوده، باید هر چه زودتر نهایت همکاری خود را برای حل مشکل شرکتهای پتروشیمی ایرانی انجام دهد».

بیشتر بخوانید:

رژیم آخوندی در صدر لیست نهاد بین‌المللی ضدپولشویی

نهاد بین‌المللی ضدپولشویی معروف به FATF لیست ۹کشوری که اقدامات لازم برای مقابله با تأمین مالی تروریسم و پولشویی انجام نداده‌اند را منتشر کرد که نام ایران نیز در این لیست قرار دارد، FATF نسبت به هر گونه معامله تجاری با این کشورها هشدار داده است. این نهاد بین‌المللی که در زمینه حمایت از نظام مالی بین‌المللی در برابر پولشویی و مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کند، در لیست خود نام ایران و کره شمالی را به‌عنوان دو کشور با بیشترین ریسک همکاری آورده و عنوان کرده شرایط این دو کشور به قدری مخاطره‌آمیز است که می‌توان برای اقدام علیه آنها مجوز صادر کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61f7484c-be70-4a54-b96f-24e6c7f20b80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات