728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,

الجزیره: رژیم ایران مانع رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار می‌شود

-

زندانهای اوین، گوهردشت، کارون اهواز، مرکزی کرج و ...
زندانهای اوین، گوهردشت، کارون اهواز، مرکزی کرج و ...
تلویزیون الجزیره در پایگاه اینترنتی خود خبر داد:
سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران اعلام کرد مقامهای رژیم ایران مانع از رسیدگیهای پزشکی به برخی از زندانیان بیمار در زندانهای ایران می‌شوند، آنها از انواع مختلف شکنجه و ظلم رنج می‌برند.

این سازمان گفت: عصر روز دوشنبه مقامهای رژیم ایران مانع از انتقال زندانی علی معزی که در زندان اوین در تهران زندانی است شدند، به‌رغم این‌که او از دردهای شدید بر اثر انسداد روده رنج می‌برد. این سازمان افزود که پس از اعتراض زندانیان سیاسی در بند زندان ”او را به بهداری زندان اوین منتقل کردند ولی بعد از مدت کوتاهی بدون درمان او را مجدداً به بند بازگرداندند “.

سازمان مجاهدین اشاره کرد که معزی زندانی سیاسی از دهه هشتاد قرن گذشته در زندانهای ایران زندانی بوده و ”از بیماریهای متعدد از جمله سرطان، و التهابات شدید کلیه که نتیجه تحمل سالها شکنجه و زندان در زندانهای رژیم آخوندی است رنج می‌برد “.

این سازمان گفت که او همراه با دیگر زندانیان سیاسی در روزهای گذشته در اعتراض به سرکوب و بازداشت خانواده زندانیان سیاسی و حامیانشان دست به اعتصاب‌غذا زده بود.

این سازمان طی بیانیه‌یی که الجزیره نت نسخه‌یی از آن را دریافت کرد گفت: در زندان کارون شهر اهواز، ”دژخیمان رژیم مانع از دسترسی زندانی سیاسی غلام حسین کلبی به رسیدگی پزشکی شدند“.

این بیانیه اشاره کرد که کلبی از دسامبر سال 2000 دستگیر شده و ”پس از تحمل حبس و ماهها شکنجه در سلول انفرادی در زندان کارون اهواز و بند 209 اوین از سوی قضاییه رژیم حکم اعدام برای او صادر شد، اما بر اثر فشارهای بین‌المللی این حکم به حبس ابد تخفیف یافت “.

بیانیه خاطرنشان کرد که او از امراض مختلف مانند التهاب مفاصل در کمر و زانو و مشکلات ریوی که بر اثر تحمل 15سال زندان و شکنجه در زندانهای رژیم دچار آن شده رنج می‌برد.

این بیانیه به وضعیتهای مشابه دیگری نیز اشاره کرد از جمله وضعیت زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد، ابوالقاسم فولادوند، علیرضا کولی‌پور و محمد سعید حسین زاده که همگی آنها از مداوا و رسیدگیهای پزشکی محروم شدند به‌رغم این‌که برخی از آنان از امراض خطرناکی رنج می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5ec40ec-6a23-440a-950a-f3c3db0d3a77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات