728 x 90

رکورد شاخص فساد اقتصادی در دولت آخوند روحانی شکسته شد

فساد اقتصادی در حکومت ایران
فساد اقتصادی در حکومت ایران
در یک جدال باندی مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع گزارشی از محیط‌های کسب و کار در کشور از سال 1390 علیه باند رقیب ارائه داد و گفت: «در زمستان ۱۳۹۵شاخص فساد اقتصادی دولت به بالاترین رقم خود در تاریخ تهیه این گزارش رسید».

رسانه‌های حکومتی ۳مرداد ۹۶ افزودند بر اساس این گزارش شاخص فساد اقتصادی در زمستان گذشته به عدد۷.۳۱ رسیده که بالاترین رقم شاخص فساد از زمان تهیه گزارشهای فصلی محیط کسب‌وکار در کشور از سال ۱۳۹۰ است.

این مرکز در ادامه گفته است:‌ هر چه زمان می‌گذرد وجود و گسترش فساد اقتصادی تأثیر منفی و چهره مخوف خود را بیشتر به نمایش می‌گذارد. کرم‌های فساد با بی‌توجهی مسئولان رده‌بالا در تاروپود نظام هر چه بیشتر رخنه کرده و پایه‌های اقتصاد سالم و مولد را تخریب می‌کنند.

آمار و ارقام مفاسد اقتصادی در ایران
 

آمار و ارقام مفاسد اقتصادی در ایران 

آمار و ارقام به‌خوبی بیانگر رشد مفاسد اقتصادی در ایران تحت حاکمیت آخوندها است. به‌قول کارگزاران حکومتی از سال ۱۳۹۴با اجرای برجام نیز به تدریج شاخص فساد، بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:
پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع روز سه‌شنبه 3مرداد 96 طی سخنانی به وضعیت وخیم اقتصادی اعتراف کرد و گفت:‌ «وضعیت عمومی اقتصاد کشور خوب نیست. مهمترین چالش امروز ما چالش اقتصادی است. خواهش من از شما نخبگان این است که وضع اقتصادی کشور را دریابید».
وی افزود: «ذهن مسئولان باید درگیر این باشد که چگونه شرایط اقتصادی بهبود یابد و چگونه هزینه‌ها را کاهش دهیم. اگر تصور کنیم منابع کشور غنی است و مجلس می‌تواند 2برابر هزینه کند این تصور اشتباه است ».

رئیس مجلس ارتجاع گفت: «در آزادی اقتصادی در منطقه از بین 22کشور رتبه 22 و در جهان رتبه 174 را داریم و در نرخ بیکاری هم در منطقه از بین 10کشور رتبه 9 و در جهان رتبه 90 را داریم».

وی افزود: «در نرخ تورم در منطقه از بین 24کشور دارای رتبه 19 هستیم و در جهان از بین 189کشور دارای رتبه 158 هستیم».
رئیس مجلس ارتجاع ادامه داد: «وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تحول است، هزینه‌های جاری کشور زیاد است و خدمات گران ارائه می‌شود. این آمار نشان می‌دهد با این روند به اهداف چشم‌انداز 20ساله نمی‌رسیم».

پاسدار لاریجانی همچنین وحشت خود را از تحریمهای جدید آمریکا نشان داد و گفت: «رفتار آمریکایی‌ها را با دقت رصد، در کمیسیونهای مربوطه در مجلس تصمیمات لازم را اتخاذ، متناسب با آنها رفتار و به سرعت در صحن آن را بررسی خواهیم کرد. ما از پتانسیل خوب هسته‌یی برخورداریم و به سرعت می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و اگر آمریکایی‌ها تصور می‌کنند سطح بازرسی‌های آژانس برای آنها خوب نیست می‌توانیم کاهش دهیم و راههای مختلفی پیش روی ماست. ما متناسب با رفتار آنان تصمیم می‌گیریم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70830558-583c-44e5-9d4d-e683f9fd95b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات