728 x 90

کشته شدن ۷شهروند مصر در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده

کشته شدن ۷شهروند مصر در اثر انفجار
کشته شدن ۷شهروند مصر در اثر انفجار
سخنگوی ارتش مصر گفت ۷شهروند مصری از جمله ۲کودک در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در یک نقطه ایست و بازرسی در شبه‌جزیره سینا کشته شدند.

عرب‌ نیوز ۳مرداد  ۹6 به‌نقل از وی افزود که این خودرو در یک نقطه ایست و بازرسی در نزدیکی شهر عریش مرکز استان شمالی سینا متوقف شده بود و آنان سعی کردند انفجار مورد انتظار را با استفاده از یک تانک مهار کنند.

با این حال، با توجه به تصاویری که در ویدیوی منتشر شده توسط ارتش دیده می‌شود، بمب منفجر شد و برخی شهروندان در نزدیک این انفجار در معرض آن قرار گرفتند و ۷نفر کشته شدند.

سخنگوی ارتش ادامه داد ۴مسلح نیز در داخل این خودرو بودند.
هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را به‌عهده نگرفت.
 
بیشتر بخوانید:‌

درگیریهای مسلحانه در مصر ۳۹کشته بر جای گذاشت

حمله مسلحانه در شهرهای سینای شمالی و الفیوم مصر 39کشته و 10مجروح بر جای گذاشت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز جمعه 30تیر 96 به‌نقل از منابع امنیتی مصر خبر داد:‌ طی حمله‌یی که از سوی افرادی با هویت نامعلوم به ایست و بازرسی در محله المساعد در جنوب شهر العریش صورت گرفت 7نظامی زخمی و 4نفر از عاملان حمله کشته شدند. ارتش مصر نیز با حمله جنگنده‌ها به منطقه المثنی در جنوب العریش که محل تجمع تروریستها به‌شمار می‌رود 34نفر را کشت و 10تن دیگر از آنها را زخمی کرد.

در الفیوم نیز بر اثر تیراندازی دو موتورسوار به خودروی پلیس یک نفر از سرنشینان کشته و 3تن دیگر نیز مجروح شدند، عاملان این حمله موفق به فرار شدند.

کشته شدن ۵پلیس مصری در استان جیزه

بر اثر هجوم افراد مسلح علیه یک نقطه ایست و بازرسی در استان جیزه در غرب مصر ۵تن از نیروهای پلیس شامل ۳سرباز و ۲ افسر کشته شدند.

رسانه‌های مصری روز جمعه ۲۳تیر ۹۶ ضمن اعلام خبر فوق افزودند که مسلحین ناشناس که سوار بر موتورسیکلت بودند به این نقطه ایست و بازرسی شلیک کردند که منجر به کشته شدن ۵تن از نیروهای پلیس شد.

شاهدان گفتند مهاجمان موتور سوار مسلسل داشتند و بعد از شلیک به سرعت متواری شدند.

نیروهای امنیتی این استان بلافاصله در منطقه پخش شده و به تعقیب مهاجمان پرداختند.

حمله تروریستی در مصر و کشته و مجروح شدن بیش از ۵۰نظامی مصری


روز جمعه 16تیر حمله تروریستی شبه‌نظامیان علیه نظامیان مصر در شمال استان سینا دست‌کم 23کشته و 33مجروح از نیروهای ارتش مصر بر جای گذاشت.
به گزارش العربیه، ارتش مصر به تعقیب مهاجمان مسلح که مواضع نیروهای ارتش را در منطقه البرث هدف قرار دادند، ادامه می‌دهد. همچنین هلیکوپترهای آپاچی در منطقه گشت‌زنی می‌کنند.

ارتش مصر در بیانیه‌یی اعلام کرد که در درگیریهای روی داده پس از حمله، بیش از 40تن از افراد مسلح کشته شدند.

سخنگوی ارتش مصر در این باره گفت نیروهای حفظ قانون در منطقه جنوب رفح، موفق شدند «حمله شبه‌نظامیان تروریست به برخی از نقاط تمرکزشان در جنوب رفح» را خنثی کنند، بیش از 40تن از مهاجمان را بکشند و 6خودروی آنها را منهدم کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df1fbea4-79b9-4e59-9a1d-66276f3af6f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات