728 x 90

آلودگی هوا,بحران ريزگردها در خوزستان,بحرانهاى اجتماعى,توفان و گردبادهاى مهيب,سدسازى,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار رژیم در گلستان: وضعیت خلیج گرگان و دریای خزر بحرانی است

-

مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار رژیم در گلستان
مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار رژیم در گلستان
به نوشته روزنامه حکومتی مردم‌سالاری 1مرداد 96 مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار رژیم در گلستان گفت: «وضعیت خلیج گرگان بحرانی است و ریزگردها و آلاینده‌ها دو تهدید جدی برای منطقه هستند و به اقدام فوری برای حفظ وضع موجود نیاز داریم‌ ... .»

وی نسبت به وضعیت آب دریای خزر نیز هشدار داد و اضافه کرد که «سطح آب خزر در گذشته در مدت هشت ماه پایین می‌رفت، در حال حاضر این مدت به ۱۰روز کاهش یافته و همین افزایش سرعت تبخیر نگرانی از باب بلند شدن غبار ناگهانی و نمک از نوار ساحلی و حرکت آن به سمت مناطق مسکونی و جنگل و همچنین آسیب رساندن به محیط‌زیست را افزایش می‌دهد‌. نگرانی دوم ناشی از عدم فرصت برای برنامه‌ریزی برای مناطقی است که از دریا بیرون زده؛ سرعت تبخیر به‌شدت افزایش یافته و دریا در حال خشک شدن است و هر لحظه امکان دارد با پدیده ریزگرد در منطقه مواجه شویم‌.‌

وی در رابطه با دلایل این وضعیت افزود: «دلایل این سرعت پایین رفت، سد سازیهای انجام شده است که حق آبه خزر تأمین نمی‌شود... .. زنگ خطر در خصوص خلیج گرگان و تالاب میانکاله از حدود سه سال گذشته به صدا در آمده‌ است... .. عده‌یی از کارشناسان وضعیت آن را بحرانی می‌پندارند و به‌این نتیجه رسیدند که ما در منطقه دچار چالش هستیم».

سیاست چپاولگرانه سد سازیهای بی‌رویه و حفر گسترده چاههای عمیق توسط نهادهای حکومتی و به‌طور مشخص سپاه پاسداران خامنه‌ای برای زیر کشت بردن زمینهای در تیول خودشان، محیط‌زیست سراسر ایران را با خطر جدی مواجه کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0adc9fd-3187-4ccc-b87b-642c1012ffe6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات