728 x 90

اخبار آمريكا,تحریم‌ها علیه ایران,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,تهديدهاى ايران عليه ساير كشورها,دخالتهای ایران,روابط ایران آمریکا,پرونده هسته ای ایران,

رویتر‌: رژیم ایران از شکایت علیه آمریکا صرفنظر کرد

-

هشتمین کمیسیون مشترک برجام در وین
هشتمین کمیسیون مشترک برجام در وین
هشتمین کمیسیون مشترک برجام روز جمعه با حضور نمایندگان کشورهای 1+5 و رژیم آخوندی در وین، پایتخت اتریش، برگزار شد.
رویتر گزارش داد، رژیم ایران از شکایت علیه آمریکا صرفنظر کرده است.
عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم که در این اجلاس شرکت داشت، گفت: آمریکا شرکتهای خارجی را از انجام معامله با ایران می‌ترساند.

رویتر نوشت: این اظهارات عراقچی در زمانی مطرح می‌شود که تنشهای بین رژیم ایران و آمریکا، ادامه توافق اتمی را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر، کیهان خامنه‌ای تحت عنوان «فرجام بی‌حاصل برجام» خطاب به آخوند روحانی نوشت: این واقعیت تلخ را که برجام حاصلی نداشته است بپذیرید و کاری که کرده‌اید را به پای نظام ننویسید و حالا که به خسارت محض بودن برجام پی برده‌اید از ادامه راه پرهیز کنید چرا که جلوی ضرر را از هر نقطه‌ای که بگیرید، سودمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 

آخوند علم‌الهدی: خروج از برجام یعنی خروج از یک ضرر و زیان مهلک و کشنده استقلال مملکت

 

در ادامه جنگ و جدال باندهای داخلی رژیم، آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در مشهد در نمایش جمعه امروز ۳۰تیر ۹۶به آخوند روحانی و برجام حمله کرد و گفت:‌ «خروج از برجام یعنی خروج از یک ضرر و زیان مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع این ملت».
وی با متهم کردن باند روحانی به سازش با دشمن افزود «تعجب می‌کنم که متولیان سیاست خارجی کشور بعد از دو سال که بدعهدی‌های آمریکا این‌طور به افتضاح کشیده شد و هر روز برخلاف تعهدشان در برجام یک تحریم و بدمستی انجام دادند، سکوت کردند... به‌هیچ‌وجه تن به سازش، تعامل و حتی لبخند به این دشمن خون‌ریز آدم کش و دشمن اسلام ندهند».

 

آخوند حسن روحانی: آمریکا می‌خواهد ما از برجام خارج شویم

 

یک روز بعد از تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم، آخوند حسن روحانی واکنش نشان داد و گفت:‌هدف آمریکا از وضع تحریمهای جدید این است که ما با خروج یکجانبه از برجام از تعهدات خارجی دست برداریم تا به این ترتیب دولت آمریکا به ادعاهایش علیه جمهوری اسلامی حقانیت ببخشد.
آخوند روحانی اطمینان داد که با وجود تحریمها و مجازاتهای جدید کماکان از برجام تبعیت می‌کند. وی گفت: برخلاف آمریکا، جمهوری اسلامی به تعهداتش از جمله به برجام پایبند بوده و خواهد بود. نه تنها به تعهدات خود وفادار خواهیم بود بلکه 'باید هوشیار باشیم تا در دام آنها نیفتاده و در زمین آمریکا بازی نکنیم.'
روز سه‌شنبه 27تیر 96وزارت خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا جمعاً 18شخص ونهاد رژیم آخوندی را تحریم کردند. اغلب تحریم شدگان وابسته به سپاه پاسداران هستند.

 

فاکس نیوز: بررسی برجام در دومین سالگرد آن

 

تلویزیون فاکس‌ نیوز 28تیر 96 گزارشی درباره دومین سالگرد برجام و گزینه‌های ترامپ پخش کر و با کارشناسان گفتگویی ترتیب داد:
دونالد ترامپ در مقاطع مختلف در مورد توافق اتمی با رژیم ایران موضعگیری کرده است

21مارس 2016: این یک توافقنامه فاجعه‌بار برای آمریکا، برای اسراییل و برای تمامی خاورمیانه است.
20آوریل 2017: رژیم ایران به روح این توافقنامه مقید نبوده است و باید مقید باشد.
21مه 2017: تا وقتی که رژیم ایران شریکی برای صلح نباشد، همه کشورها باید با هم کار کنند تا آن را منزوی کنند.
22مه 2017: به‌جای تشکر کردن از آمریکا، آنها اکنون گستاخ شده‌اند. وارد این توافق شدن، برای آمریکا فاجعه‌بار است و باور کنید، رژیم ایران هرگز سلاح اتمی به‌دست نخواهد آورد. این را من می‌توانم به شما بگویم.
29ژوئن، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد: آمریکا اکنون در حال بررسی جامع این سیاست است.
جولیان ترنر، عضو سابق شورای امنیت ملی در دوران جورج بوش و اوباما: ... رژیم ایران احتمالاً به نص قانون و صرف کلمات مندرج در توافقنامه مقید بوده است ولی نه به روح حاکم بر آن. ...
استیو هیز، سردبیر ارشد ویکلی استاندارد: ... وزیر خارجه رکس تیلرسون می‌گوید ما نمی‌خواهیم این توفقنامه را به مفهوم دقیق کلمه پاره کنیم. آنها نمی‌خواهند این توافقنامه را به همین صورتی که هست حفظ کنند بلکه می‌خواهند به آن بیفزایند و می‌خواهند کشورهای اروپایی را بر آن دارند که تحریمات سخت‌تری علیه رفتار رژیم ایران برقرار کنند. آنها می‌خواهند استدلال جامع تری در مورد برخورد با ماهیت رژیم ایران و رفتار آن در ارتباط با تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه ارائه کنند و نه فقط برنامه اتمی آن.

فاکس نیوز: سناتور تام کاتن می‌گوید توافق اتمی با رژیم ایران از همان ابتدا یک اشتباه احمقانه بود و قطعاً به مرور زمان بهبود نیافته است. تهران به‌طور مکرر شرایط این توافق را، با راه‌اندازی انبوهی سانتریفوژهای پیشرفته، ذخیره کردن آب سنگین و اجتناب از پذیرش دسترسی بازرسان به تأسیسات نظامی نقض کرده است. کاهش تحریم این رژیم، به‌طور مستقیم علیه منافع ملی ما است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26174142-77d2-4196-b822-1a30b9fdfe3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات