728 x 90

فقر و بيكارى,

فقر و گرسنگی مردم ایران و حاتم بخشی یک میلیاردی به دیکتاتور سوریه

-

فقر در ایران
فقر در ایران
آخوند حسن روحانی مستمراً از مشکلات و مصائب اقتصادی گریبانگیر رژیم و بن‌بستی که دولتش در این زمینه گرفتار شده است سخن می‌گوید.
دولت ضد‌مردمی او نیز برای برون‌رفت از این اوضاع فلاکت‌بار و برای تأمین کسری بودجه، نان، آب، برق و سایر مایحتاج عمومی مردم را گران می‌کند، و مالیات کسبه را سال به سال افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی که کارگران و کارمندان به‌خاطر دریافت نکردن حقوق چندین ماهه‌شان و یا برای اضافه شدن چندرغاز به حقوقشان مستمراً در حال اعتصاب هستند، نظام آخوندی از جیب این مردم می‌زند و به تنور جنگ خانمانسوز دیکتاتور سوریه در این کشور می‌ریزد.
خبرگزاری رژیم بشار اسد گزارش می‌دهد رژیم آخوندی یک میلیارد دلار اعتبار در اختیار رژیم سوریه گذاشته است.
در این زمینه خبرگزاری رویتر 17تیر 94 نوشته است: ”سانا خبرگزاری رسمی سوریه در خبری فوری روز چهارشنبه گفت: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه قانون جدید تأیید اعتباری یک میلیارد دلاری از متحد منطقه‌ای ارشد خود ایران را تأیید می‌کند. این توافقنامه اعتباری میان دو بانک کشوری، بانک بازرگانی سوریه و بانک توسعه صادرات ایران صورت گرفته است. سانا روز سه‌شنبه گزارش کرد که این توافق در 19ماه مه امضا و توسط پارلمان سوریه امضا شده است. این پول برای سرمایه‌گذاری در واردات اجناس و کالا و اجرای پروژه‌ها استفاده خواهد شد، جزییات بیشتری داده نشده است“.
علت این‌که رژیم آخوندی از جیب مردم ایران برای نظام بشار اسد خاصه خرجی می‌کند واضح است. زیرا پرداخت پول مردم ایران به رژیم بشار اسد وگروه‌های دست‌نشانده نظام آخوندی در منطقه، به‌خاطر امنیت رژیم آخوندی و حفظ عمق استراتژیک آن است.
بارها سران و مهره‌های رژیم گفته‌اند اگر خط را در عمق استراتریک نبندند، به گفته بعضی از آنها باید خط را در مرزها، و به گفته بعضی دیگر از جمله پاسدار شمخانی باید خط را در تبریز، شیراز، اصفهان و سایر شهرهای ایران با مردم و مقاومت ایران ببندد.
در شرایطی که نظام ولایت خودش با بحرانهای خفه‌کننده اجتماعی و اقتصادی دست به گریبان است و به قول معروف ”هشتش گرو نهش است“، دلیل عمده برای چنین کمکی به رژیم بشار اسد اوضاع وخیم این رژیم، عقب‌نشینی مستمر نیروهای آن در مقابل ارتش آزاد سوریه است.
بعبارت دیگر کابوس سقوط بشار اسد که ضربه کیفی به موجودیت رژیم آخوندی است، رژیم را به این خاصه‌ خرجیها از جیب مردم محروم ایران مجبور می‌کند.
بنابراین تمامی تلاش سردمداران نظام آخوندی این است که رژیم اسد را به هر ترتیب که شده از مهلکه به در ببرند و آن را سرپا نگهدارند. اما به گفته خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران: ”در سوریه، خانه‌یی که آخوندها بر روی شنهای روان ساخته بودند، در حال آوار شدن است. با این که، رژیم آخوندی هر سال میلیاردها دلار برای حفظ بشار اسد هزینه کرده، اما حالا نفسهای دیکتاتوری سوریه به شماره افتاده است. .. باشد که در فردای پیروزی، خامنه‌ای در کنار بشار اسد از جمله به جرم کشتار 300هزار زن و مرد و کودک سوری در دادگاه جنایی بین‌المللی، محاکمه شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/347282a1-bf83-464a-ae6c-41fe6d72c5e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات