728 x 90

اخبار خاورمیانه,سوريه,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,شبه‌نظامی,

رژیم ایران حقوق ماهانه بسیاری از کادرهای ارتش اسد را تأمین می‌کند

-

مزدوران اسد
مزدوران اسد
مؤسسه الشرق‌الاوسط (خاورمیانه) در گزارشی اعلام کرد رژیم ایران از زمان شروع انقلاب سوریه در سال ۲۰۱۱حقوق ماهانه ۸۶هزار کادر ارتش رژیم اسد را تأمین می‌کند.

العربیه ۲۹تیر ۹۶به‌نقل از این مؤسسه افزود که تهران همچنین حقوق نیروهای شبه‌نظامی وابسته به رژیم اسد موسوم به «شبیحه» را نیز می‌پردازد چون رژیم اسد بعد از ۶سال جنگ در شرایط مالی و اقتصادی فاجعه‌باری به‌سر می‌برد.
سازمان ملل می‌گوید منابع مالی رژیم اسد به نسبت ۹۴درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از خسارات مالی بالغ بر ۲۲۶ملیارد دلار بین سالهای ۲۰۱۱تا ۲۰۱۵است.
با این وجود به‌دلیل حمایت مالی از طرف روسیه و ایران رژیم سوریه توانسته است بعضی از نیازهای اساسی ارتش و کارمندان خود را تأمین کند.

بیشتر بخوانید:‌

طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای مجازات پشتیبانان مالی رژیم اسد

به گزارش نیویورک تایمز مجلس نمایندگان آمریکا که به اتفاق آرا طرحی را به تصویب رساند که حامیان مالی دولت بشار اسد را مجازات خواهد کرد
نمایندگان این طرح دو حزبی را روز چهارشنبه 27اردیبهشت 96تصویب رساندند. مجلس سنا باید قبل از ارسال این طرح برای رئیس‌جمهور آمریکا در مورد آن رأی‌گیری کند.
این طرح توسط نماینده دموکرات الیوت انگل از نیویورک که ارشدترین عضو دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان می‌باشد ارائه شده و توسط ادرویس رئیس کمیته روابط خارجی مورد حمایت قرار گرفته است.
به نوشته نیویورک تایمز طرح مجلس نمایندگان آمریکا پشتیبانان اصلی بشار اسد مانند روسیه و رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد و از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تا کشورها و کمپانی‌هایی که دارای معاملات با دولت سوریه یا با بانک مرکزی آن هستند را مورد تحریم قرار دهد.
الیوت انگل و اد رویس گفتند این طرح به قطع منابعی که بشار اسد به آنها نیاز دارد تا ”ماشین جنگی ”خود را روشن نگه دارد کمک خواهد کرد.

بحران مالی و نیرویی شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران

اسکای نیوز 16اردیبهشت 96:‌ یک گزارش منابع اطلاعاتی آلمان می‌گوید حزب‌الله لبنان در بدترین وضعیت مالی خود به‌سر می‌برد. منابع و شبکه‌های تأمین مالی این حزب به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته‌اند. حزب‌الله بر سر یک دوراهی سخت قرار گرفته است هر چند که به علت اجرای طرحهای رژیم ایران در منطقه دیگر نمی‌تواند در شیپور مشروعیت مقاومت بدمد.
ناتوانی مالی، افزایش فساد و از بین رفتن اعتماد، بحرانی است که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان با‌ آن مواجه هستند. بحران از زمان ورود این حزب به جنگ سوریه در حمایت از رژیم اسد بارز شد. اما روزنامه آلمانی دی ولت نوشت این بحران، هم‌اکنون تشدید شده است.
شبه‌نظامیان حزب‌الله علاوه بر شرکت در جنگ سوریه در کنار نظامیان اسد، در جنگ یمن نیز به‌عنوان مشاوران کودتاگران حوثی فعالیت می‌کنند.
کسادی در تأمین هزینه‌ها، این حزب را مجبور کرده به غیر از رژیم ایران، تلاش کند از جاهای دیگر نیز کمک مالی جمع‌آوری کند. این حزب بر جمع‌آوری پول از لبنان و آفریقا و آمریکا و اروپا متمرکز شده است.

دی ولت المان می‌افزاید کسانی‌که به حزب‌الله کمک مالی می‌کنند از تهدیدات این حزب میترسند. در عین‌حال حزب‌الله نتوانسته انواع فسادی که در درون آن لانه کرده مخفی کند. از قاچاق مواد مخدر گرفته تا اختلاس، امری که ثروتهای سرکردگان شبه‌نظامیان حزب‌الله را آنهم از حساب خانواده‌های کشته شدگان حزب افزایش داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77c251c3-2033-4dfe-b842-a13bab8d5232"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات