728 x 90

برآشفتگی وزارت‌خارجه رژیم از گزارش گزارشگر ویژه ملل‌متحد در امور ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم
وزارت‌خارجه رژیم آخوندی برآشفتگی خود را از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در امور نقض حقوق‌بشر و فراخوان وی به تحقیق مستقل درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ ابراز کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم روز پنجشنبه چهارم آبان 96 گزارش خانم عاصمه جهانگیر را «مغرضانه» دانست و مدعی شد که این گزارش فاقد «اعتبار و مشروعیت» است.

وی هم‌چنین ادعا کرد:‌ «گزارشهای گزارشگر ویژه بر پایه قطعنامه‌یی غیرعادلانه و غیرمنصفانه مبتنی بر اهداف و اغراض سیاسی و بدخواهانه معدود کشورهای مشخص و مغرض تهیه و ارائه می‌شوند».

خاطر نشان می‌شود خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه ملل‌متحد در اولین سخنرانی خود در کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک به تحقیقات جامع و مستقل در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 فراخوان داد و گفت:‌
تعداد قابل توجهی از دادخواستها، ارتباطات و مدارک مربوط به گزارشهای اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ است.

وی هم‌چنین از شمار بالای اعدامها در شش ماهه اول سال جاری میلادی، اعدام و احکام مرگ برای افراد زیر ۱۸سال و شکنجه‌هایی مانند قطع عضو، کور کردن و شلاق زدن و محرومیت فراگیر اقلیتهای مذهبی در ایران ابراز نگرانی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e0fae9f-ec12-45c1-89f6-2dd8fead7b3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات