728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار مصر,

سخت‌ترین گفتگوها بین وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه ۴کشور تحریم کننده قطر

-

دیدار وزیر امور خارجه امریکا با همتایان خود از چهار کشور عربی
دیدار وزیر امور خارجه امریکا با همتایان خود از چهار کشور عربی
وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفتگوهای خود با ۴کشور عربی تحریم کننده قطر را آغاز کرد. وی تلاش دارد بعد از موضع جدید این کشورها که گفتند امضای توافق بین آمریکا و قطر برای مبارزه با پشتیبانی تروریسم با نگرانی آنان انسجام ندارد، شدت تحریمها علیه قطر را کاهش دهد.

رویتر چهارشنبه ۲۱تیر ۹۶ از قول یک مسئول برجسته اماراتی گفت هر راه‌حلی باید همه نگرانی ۴کشور از جمله تلاش قطر برای از بین بردن ثبات منطقه را برطرف کند.

این ۴کشور روز ۵ژوئیه تحریمهایی را علیه قطر اعمال کردند و قطر را متهم کردند که از گروه‌های بنیادگرای اسلامی حمایت کرده و با ایران هم‌پیمان شده است. آنها بعد از امضای یادداشت تفاهم بین تیلرسون و قطر بلافاصله بیانیه‌یی صادر کرده و گفتند این گام کافی نیست.

رکس تیلرسون امروز به شهر بندری جده در عربستان در ساحل دریای سرخ وارد شد تا با وزرای خارجه این ۴کشور برای پایان دادن به شدیدترین اختلافات از زمان تشکیل شورای همکاری خلیج‌فارس در سال ۱۹۸۱ دیدار کند.

کویت نیز نقش واسطه را داشته و به این دیدارها نماینده‌ای فرستاده است.

بیشتر بخوانید:‌

وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا برای بررسی و گفتگو پیرامون بحران موجود بین کشورهای عربی و قطر امروز چهارشنبه 21تیر 96  وارد جده شد.

وی در این سفر با وزاری خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین دیدار و در خصوص بحران موجود گفتگو خواهد کرد.

تیلرسون قبل از سفر به عربستان، روز گذشته در دوحه پایتخت قطر مذاکراتی با مقامات این کشور پیرامون بحران به‌وجود آمده در بین کشورهای عربی منطقه انجام داد.

لازم به یادآوری است کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، یمن، مصر، مالدیو، موریتانی و دولت طبرق لیبی در اوایل ماه ژوئن گذشته روابط دیپلوماتیک خود با قطر را به اتهام «سیاستهای مداخله گرایانه و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی» قطع کردند و از دیپلوماتهای قطری نیز خواسته شد تا از کشورهای فوق خارج شوند اما قطر این مطالب را غیرواقعی می‌داند.

دیدار کشورهای چهارگانه عرب با وزیر خارجه آمریکا

وزارت خارجه مصر اعلام کرد روز چهارشنبه 21تیر 96 وزیران چهار کشور عرب که هدایت تحریمها علیه قطر را بعهده‌ دارند در شهر جده عربستان با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو در مورد بحران قطر ملاقات خواهند کرد.

خبرگزاری رویتر که این خبر را مخابره کرده خاطرنشان کرد: عربستان، امارات متحده، مصر و بحرین ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه قطر اعمال کردند و این کشور کوچک خلیج‌فارس را متهم به تأمین مالی گروه‌های افراطی و همگرایی با رژیم ایران کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3a394af-c9f1-4d64-ac56-4ae4ae7ebe5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات