728 x 90

اخبار آمريكا,

رزمایش ناتو در حوزه دریای بالتیک آغاز شد

-

 رزمایش ناتو با حضور 5کشور عضو این سازمان
رزمایش ناتو با حضور 5کشور عضو این سازمان
روز 20تیر 96رزمایش ناتو با حضور 5کشور عضو این سازمان در منطقه بالتیک (کشور لیتوانی) آغاز شد.

رزمایش «میراث طبرق 2017» توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با حضور نظامیان آمریکا، انگلیس، لتونی، لهستان و لیتوانی در حوزه دریای بالتیک آغاز شده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع لیتوانی، در چارچوب این رزمایش، پدافندهای هوایی این کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای نخستین بار موشکهای دور برد پاتریوت مستقر شده است.

لیتوانی که با کالینینگراد روسیه محل استقرار نیروهای بالتیک این کشور هم مرز است، نگران افزایش قدرت نظامی مسکو در منطقه است.

بیشتر بخوانید:
 
روز 19تیر 96خبرگزاری رویترز: «برای نخستین بار آمریکا باتریهای یک موشک سطح‌ به‌ هوا با برد بلند را در یکی از کشورهای بالکان (لیتوانی) مستقر کرده است».

بالکان منطقه‌یی است که حریم هوایی آن بیشتر تحت سلطه روسیه قرار دارد و این نخستین بار است که سیستمی به این پیشرفتگی متعلق به آمریکا در این منطقه مستقر شده است.

مانور نظامی ناتو پیش از برگزاری مانور بزرگ دیگری از سوی روسیه و بلاروس انجام خواهد شد که به گفته مقامات ناتو بیش از صد هزار سرباز را به مرزهای لهستان و سه کشور دیگر متحد ناتو خواهد کشاند و بزرگترین مانور روسیه از سال ۲۰۱۳محسوب می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d55ca90d-ba0c-4d0c-8df9-98f7f35d51db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات