728 x 90

آلودگی هوا,

گرد و غبار هوای سنندج را فرا گرفت

-

آلودگی هوای سنندج
آلودگی هوای سنندج
هوای شهرستان سنندج از صبح سه‌شنبه برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته و میزان ذرات معلق نزدیک به سه برابر حد مجاز رسیده است.

مسئول اداره حفاظت محیط‌زیست رژیم درکردستان روز 20تیر 96 به خبرگزاری حکومتی ایرنا گفت: «موجی از گرد و غبار وارد آسمان استان شده که هم‌اکنون میزان ذرات معلق نزدیک به سه برابر حد مجاز (استاندارد) رسیده که این وضعیت هوایی برای گروه‌های حساس به‌ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن آسیب زا است و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به‌دقت رعایت کنند».

کارگزار مزبور به‌نام کژال حبیب‌زاده گفت: عدم خروج غیرضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم به‌ویژه در فضای باز، کاهش فعالیتهای بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تأکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.

شاخص AQI استاندارد هوای سالم در شاخص PM۲.۵ عدد صفر تا 50 بوده که از زمان شروع آلودگی هوا تا هشت صبح امروز در سنندج این شاخص به‌صورت میانگین به سه برابر آن رسیده است.
ذرات ۲.۵میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10میکرون دارد چون تا عمق ریه‌ها نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد. سنندج با بیش از 500هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

بیشتر بخوانید:

افزایش پدیده گرد و خاک و آلودگی هوا محصول بی‌کفایتی رژیم آخوندی


رئیس سازمان محیط‌زیست دولت آخوند روحانی در گزارشی به اعضای مجلس ارتجاع اعلام کرد ۸۰درصد ایران «کم و بیش» تحت تاثیر موضوع گرد و غبار است و مقابله با کانونهای این پدیده، با بودجه فعلی ۳۰سال زمان می‌برد. وی پیش از این اعلام کرده بود که ۲۳استان در فصول مختلف درگیر ریزگرد‌ها هستند.

معصومه ابتکار با در بردن دولت آخوند روحانی برای توجیه این بی‌کفایتی گفت: برای مقابله با کانونهای گرد و غبار بیش از هشت میلیون هکتار از بیابانهای ایران باید «مدیریت» شوند و این اقدام با بودجه فعلی ۳۰سال زمان می‌برد. دولت آخوند روحانی مدعی است مقابله با پدیده ریزگرد‌ها راه‌حل سریع و کوتاه‌مدت ندارد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو مجلس ارتجاع روز ۳۰خرداد، اعتراف کرد: طرح تعدادی از اعضای مجلس برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها که در سال91 به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده بود، پس از ۴سال هنوز به صحن علنی مجلس ارسال نشده است.

به گفته فلاحت پیشه، دولت روحانی نیز برای «خنثی کردن» طرح اعضای مجلس یک لایحه به مجلس ارسال کرده بود اما این لایحه هم در مجلس برررسی نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f1b918d-4983-4b28-af44-a3bf986e414c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات