728 x 90

اخبار اقتصادی,اخبار آسیای شرقی,

افت صادرات نفت ایران

-

صادرات نفت ایران
صادرات نفت ایران
همزمان با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، صادرات نفت ایران نیز رو به کاهش گذاشت. علت این کاهش چیست؟

خبرگزاری رویتر 18تیر 96 درگزارشی پیش‌بینی کرده است صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه نسبت به ماه قبل از آن ۷درصد کاهش می‌یابد. طبق گفته منابع مطلع از برنامه بارگیری نفتکش‌های رژیم ایران، این کاهش عمدتاً به‌دلیل کاهش صادرات به اروپا خواهد بود.

رژیم ایران، که یکی از اعضای اوپک است، تولید نفت خود را با هدف بازپس‌گیری سهم از دست رفته بازار به‌دلیل تحریم‌های غرب از رقبای منطقه‌ای، به‌ویژه عربستان سعودی، افزایش داده است. صادرات نفت ایران در ژوییه سال گذشته نیز کاهش مشابهی داشت

بیژن زنگنه، وزیر نفت کابینه آخوند روحانی گفته است تولید نفت ایران در حال حاضر حدود ۳میلیون و ۹۰۰هزار بشکه در روز است. اما صادرات نفت ایران در ماه ژوییه تنها ۱میلیون و ۸۶۰هزار بشکه در روز خواهد بود. از این میزان، ۱میلیون و ۲۸۰هزار بشکه به آسیا و ۵۸۰هزار بشکه به اروپا فرستاده خواهد شد. میزان فروش به آسیا در ماه جاری یک میلیون و 300هزار بشکه و به اروپا ۷۰۰هزار بشکه بود.

در آسیا چین، بزرگترین خریدار نفت ایران است. هند که دومین خریدار نفت ایران در آسیا بوده واردات نفت ایران را کاهش داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f0a6f7e-cc59-45f2-8a9e-eec137882c39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات